Studieaktivitetsmodellen

- Aktiviteter og læringsmål i et learning analytics-perspektiv

Studieaktivitetsmodellen er iværksat af Professionshøjskolerne i Danmark med det overordnede formål at styrke de studerendes studieintensitet, så de studerende bruger flere timer på deres studie uden for den traditionelle undervisning.

Der opstår behov for at undersøge hvordan samspillet er med refleksiv praksislæring og om vi kan støtte de studerende i denne proces, samt give de studerende mere indsigt i egen læring.

Formålet med dette projekt er, at:

  • undersøge de studerende syn på selvinitierede studieaktiviteter og deres relation til læringsmål/udbytter;
  • udvikle en model som understøtter de studerendes arbejde ved at skabe sammenhæng mellem selvinitierede studieaktiviteter og læringsmål;
  • undersøge effekten af modellen i forhold til de studerendes læring.

Vi følger en “design & development research” tilgang, hvor vi kombinerer en traditionel forskningstilgang med fokus på beskrivende viden med en konkret løsning på et problem.

Projektet gennemføres over 2 år, med start august 2015.

 

Hvem deltager i projektet?

Projektleder

Gianna Belle, Adjunkt
IT-uddannelserne
72691593
gibe@ucn.dk

Projektdeltagere

Anita Lykke Clemmensen, Adjunkt
IT-uddannelserne
alcl@ucn.dk

Christian Wahl, Adjunkt
IT-uddannelserne
chwa@ucn.dk

Ulla Lunde Ringtved, Adjunkt og ph.d.
Teknologiuddannelserne
ulr@ucn.dk

Et online tidsskrift til formidling af forskning og udvikling.

Ansvarlig forskningspraksis på UCN 

Se videointerviews om forskning i Refleksiv praksislæring

Se UCNs docenters forelæsninger

KONTAKT FORSKNING OG UDVIKLING

Forskningspublikationer i øjenhøjde!

Har du brug for evaluering?

Kontakt CEPRA

Nyhedsbrev om forskning og udvikling 

Læs om Natonalt videncenter for læsning, som UCN samarbejder med.