ICDP 1 - Særligt tilrettelagt for plejeforældre

Brænder du for at skabe kvalitet i mødet mellem dit plejebarn/børn, og dig som plejeforældre? Så er den certificerede uddannelse i Relations- og Ressourceorienteret Pædagogik (ICDP) noget for dig

Hvad arbejder vi med på uddannelsen?

ICDP er et træningsprogram, hvor der arbejdes med egen relationskompetence. Omdrejningspunktet er at møde børn og unge med empati, indsigt og respekt.

Uddannelsesforløbet består af:

  • Relationsorienterede teorier fra pædagogik og psykologi suppleret med sociologi og filosofi
  • Analyse af eget samspil og hverdagens små stjernestunde

Hvad får du ud af uddannelsesforløbet?

  • Et fagligt løft og flere kompetencer til at iagttage, beskrive og analysere egne samspilsrelationer
  • En udvidet opmærksomhed på, hvordan du som plejeforælder møder plejebarnet/børnene og indgår i relationer for at understøtte en god udvikling
  • Indsigt i egne ressourcer og betydning
  • Øget arbejdsglæde

Målgruppe

Uddannelsesforløbet er målrettet plejeforældre med henblik på at optimere udsatte børn, unge og borgeres udviklingsbetingelser.

Hvordan arbejder vi på uddannelsen?

Uddannelsesforløbet foregår over 6 uger og der vil være 6 undervisningsdage á 6 timer og mellemliggende praksisperioder. I praksisperioderne skal du arbejde med opgaver, som fokuserer på samspillet i din relation med plejebarnet/børnene.

Logbog og videofeedback vil indgå i forløbet og der udstedes certificering. Denne certificering i ICDP niveau 1 giver adgang til ICDP niveau 2, hvor der arbejdes med egne vejledningskompetencer.

Underviseren

Underviseren er Lektor Anni Poulsen UCN act2learn. Anni har stor erfaring med at arbejde med såvel ICDP som plejeforældre.

Opsummering

Pris
kr. 6.200,00 momsfri

Sted
UCN act2learn
Mylius Erichsens Vej 137
9210 Aalborg SØ

Omfang
36 lektioner

Start
30.08.2019

Slut
13.12.2019

Tilmeldingsfrist
30.07.2019

Tidspunkt
30.8 + 13.9 + 4.10 + 1.11 + 22.11 + 13.12

Kontakt

Ann Reichstein
Studiesekretær

72 69 04 02
adr@ucnact2learn.dk

PÆDAGOGIK OG LÆRING