Kursus 1 for LP-tovholdere

LP-modellen understøtter teamets systematiske samarbejde med udvikling af læringsfællesskaber, på et systemisk grundlag

Når LP-analyseredskabet bliver anvendt i de pædagogiske miljøer, veksler medarbejderne mellem tre overordnede praksisformer:

  • Pædagogisk praksis (kerneopgave)
  • Analytisk praksis som forudsætning for god kerneopgave
  • Kommunikativ praksis som forudsætning for godt samarbejde om kerneopgaven

Udviklingen af disse praksisformer sker løbende og i varierende omfang i team samarbejdet, og de pædagogiske miljøer. Den analytiske praksis får øget vægt, når LP-modellen regelmæssigt kommer på dagsordenen på teammøder, og der sættes fælles fokus på, hvad der skal til for at udvikle læringsfællesskabet, så eleverne/børnene har de bedste betingelser for at lære, udvikles og trives.

Tovholderen er LP-gruppens teamkoordinator, der styrer samtalen på en målrettet, understøttende og involverende måde. Tovholderkurserne vil have til formål at styrke tovholders mulighed for at vedligeholde og udvikle den pædagogiske og didaktisk refleksion i teamet samt anvendelse af analytisk viden i praksis.

Indhold

•          LP – viden, kunnen, gøren

•          Tovholderrollen

•          Mødekultur – praktisk mødeledelse

•          Analysemodellen i et tovholderperspektiv

Underviserne er fra LP kompetenceteam i UCN act2learn.

Opsummering

Pris
kr. 1.300,00 momsfri

Inkl. let forplejning.

Sted
Placering bekendtgøres senere
Københavnsområdet

Start
21.10.2019

Slut
21.10.2019

Tilmeldingsfrist
01.10.2019

Tidspunkt
21.10

Kontakt

Ann Reichstein
Studiesekretær

72 69 04 02
adr@UCNact2learn.dk

Pædagogik og Læring