Digital markedsføring - Beskæftigede

Få en digital markedsførings profil. Digital markedsføring giver et grundfundament inden for onlinestrategi og markedsføring med fokus på digital markedsføring og elektronisk handel

Du vil opnå kompetencer inden for strategiske, taktiske og operationelle markedsføringsopgaver, samt håndtering af digitaliseringen af salg og markedsførings indsatserne.

Indhold

  • Digital strategi, samt kobling med virksomhedens strategi med fokus på målsætninger og KPI’er (Key Performance Indicators)
  • Forretningsforståelse og webanalyse
  • Søgemaskineoptimering
  • Adwords
  • Retargeting, display, affiliate
  • Google analytics, usability og brugertests
  • Content marketing, email marketing
  • Sociale medier
  • Konvertering og konverteringsoptimering, samt usability og brugertests
  • Konceptudvikling til mobile enheder

Udbytte

Du vil på kurset lære at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed. Her tages der udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi og defineres en række indsatser, fokusområder og målepunkter der vil danne omdrejningspunkt for virksomhedens markedsføringsindsats. Du lærer at definere et marketingmix der passer til virksomheden og dens strategi, og du får en forståelse for de forskellige værktøjer man kan gøre brug af i forbindelse med især online markedsføring.

I forbindelses med kursusgangen vil vi informere omkring mulighederne for at tage certificeringseksamener i Google Adwords og Analytics.

Målgruppe

Uddannelsen er kompetencegivende og udbydes under lov om åben uddannelse. Du har mulighed for at afslutte uddannelsen med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i et projekt. En bestået eksamen giver 10 ECTS-point.

Hvordan arbejder vi på modulet?

Forløbet er opbygget med programgennemgang i kombination med teori, opgaver og eksempler. Desuden skal der gennem forløbet udarbejdes et projekt, som evalueres sidste kursusdag. Du skal derfor på beregne tid til forberedelse mellem undervisningsdagene.

Alle forløb oprettes kun, såfremt der er nok tilmeldinger.

Få op til 40.000 kr. til efteruddannelse

Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. fra Omstillingsfonden om året? Til og med 2021 kan du således få helt op til 40.000 til din efteruddannelse på UCN act2learn.

Det eneste du skal gøre, når du tilmelder dig et akademifag er at skrive i kommentarfeltet, at du søger omstillingsfonden, samt sende os ’Tro og love’ erklæringen, hvor du bekræfter, at:

  • Er faglært eller ufaglært
  • Er i job
  • Ikke er selvstændig

Så betaler vi for dig, - dvs. ingen penge op af lommen!

Du kan læse mere om omstillingsfonden her.

NB:

Du kan søge støtte til den resterende deltagerbetaling (der overstiger 10.000,- kr. pr. kalenderår), bøger, materialer og transport i din Kompetencefond, hvis din ansøgning i øvrigt opfylder reglerne – undersøg det i din kompetencefond!

Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fag hos os.

Se flere udbud indenfor området Digital markedsføring og sociale medier.

Opsummering

Pris
kr. 12.950,00 momsfri

Prisen er ekskl. materialer. Der må påregnes en udgift til bøger.

Sted
UCN act2learn
Sofiendalsvej 60
9200 Aalborg SV

Omfang
8 undervisningsdage eks. vejledning og eksamen

Point
10 ECTS

Optagelseskrav
For at deltage på akademimodulet skal du have en ungdomsuddannelse; det vil sige en erhvervsuddannelse, en gymnasial uddannelse eller en anden grundlæggende uddannelse. Herudover skal du have to års relevant erhvervserfaring.

Start
22.10.2019

Slut
02.12.2019

Tilmeldingsfrist
07.10.2019

Kontakt

Camilla Baun Winther
Kursussekretær

72 69 16 93
cmb@UCNact2learn.dk

TEKNOLOGI OG PRODUKTION