Søgeoptimering (SEO)

Få udviklingsbaseret viden om, hvordan SEO anvendes i forbindelse med udvikling og opsætning af hjemmesider i relation til salg og markedsføring

Hvordan afholdes undervisningen i efteråret 2020?
I efteråret 2020 afhænger undervisningsformen af myndighedernes udmeldinger om covid-19.

Vi forventer, at vores videreuddannelser fra august er tilbage i de kendte rammer med fysisk fremmøde. Ved fysisk fremmøde tager vi naturligvis de nødvendige forholdsregler og følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer.

Hvis fysisk fremmøde ikke er muligt, vil undervisningen enten blive afholdt som kombineret undervisning, hvilket vil sige fysisk tilstedeværelse kombineret med online undervisning eller som fuld online undervisning.

Har du spørgsmål til, hvordan undervisningen afholdes eller er du usikker på, om du har mod på at tilmelde dig, er du meget velkommen til at kontakte os for nærmere information.

Du kan få styrket dine evner til at forstå og anvende data og analyser til at designe virksomhedens hjemmeside, således at kunderejsen tilpasses kundeadfærden og der dermed opnås mest mulig indtjening.

Formålet med faget er desuden, at sikre at du får kendskab til både den tekniske samt den kreative del i forhold til SEO i relation til salg og markedsføring.

Indhold

  • Søgeordsanalyse
  • Google Search Console
  • Teknisk SEO
  • Forståelse for Links og Linkbuilding
  • Google’s algoritme

Læringsmål

Viden og forståelse

Det er målet, at du får viden om og forståelse af:

  • User Signals, link building og teknisk indsigt i, hvad der skal til for at rangere på Google
  • Centrale begreber inden for søgemaskineoptimering i relation til virksomhedens behov og praksis inden for online salg og markedsføring
  • Teori og metode relateret til primære og sekundære dataindsamlingsmetoder i forbindelse med arbejdet med søgemaskineoptimering

Færdigheder

Det er målet at du får færdigheder til at:

  •  Anvende centrale metoder og redskaber, der knytter sig til praksis inden for online markedsføring og salg
  • Anvende digitale marketingbegreber, modeller og teorier med henblik på at vurdere potentialet for salg via organisk søgetrafik
  • Opstille og udvælge KPI’er for virksomhedens digitale strategi
  • Formidle konsekvenser af markedsføringsindsatsen blandt andet ved hjælp af webstatistikker og analyser over for interessenter og samarbejdspartnere

Kompetencer

Det er målet, at du kan:

  • Håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til den digitale strategi medudgangspunkt i virksomhedens situation og med inddragelse af relevante interessenter
  • Deltage i et fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i forbindelse med udarbejdelse af analyser samt planlægning og gennemførelse af opgaver i forbindelse med digital markedsføring

Frem til og med 2021 har du mulighed for at få 10.000 kr. om året til videreuddannelse på akademi

Pengene kommer fra Omstillingsfonden, som er oprettet af Uddannelses- og Forskningsministeriet. Fonden uddeler 65 millioner kroner årligt fra 2018 til og med 2021.

Midlerne uddeles efter først-til-mølle- princippet.

Det eneste du skal gøre, når du tilmelder dig et akademifag er at skrive i kommentarfeltet, at du søger omstillingsfonden, samt sende os ’Tro og love’ erklæringen, hvor du bekræfter, at:

  • Er faglært eller ufaglært
  • Er i job
  • Ikke er selvstændig

Så betaler vi for dig, - dvs. ingen penge op af lommen!

Du kan læse mere om omstillingsfonden her.

NB:

Du kan søge støtte til den resterende deltagerbetaling (der overstiger 10.000,- kr. pr. kalenderår), bøger, materialer og transport i din Kompetencefond, hvis din ansøgning i øvrigt opfylder reglerne – undersøg det i din kompetencefond!

Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fag hos os.

Opsummering

Pris
kr. 7.800,00 momsfri

Sted
UCN act2learn
Sofiendalsvej 60
9200 Aalborg SV

Omfang
4 undervisningsdage + vejledning + eksamen

Point
5 ECTS

Optagelseskrav
For at deltage på akademimodulet skal du have en relevant erhvervsuddannelse, relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau, som de førnævnte. Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring. Opfylder du ikke adgangskravene, kan du muligvis blive optaget på baggrund af en realkompetencevurdering. Du kan kontakte Line Tellefsen på 72691744.

Start
11.08.2020

Slut
01.09.2020

Tilmeldingsfrist
03.08.2020

Tidspunkt
11.8 + 18. 8 + 20.8 + 24.8
Vejledning 26.8
Eksamen 1.9

Kontakt

Camilla Baun Winther
Kursussekretær

72 69 16 93
cmb@UCNact2learn.dk

Erhverv