E-handel
Hvad får du ud af modulet?
På forløbet får du indblik i de tekniske overvejelser, som knytter sig til en webshops funktionalitet og om de strategiske overvejelser, som knytter sig til salg og markedsføring.
I løbet af uddannelsen arbejder du bl.a. med valg af e-handelsplatform, konverteringsoptimering, SEO, sociale medier og content marketing.
Med dine nye kompetencer kan du tage aktiv del i både drift og udvikling af webshops. Du kan komme med konkrete forslag og vurderinger, være med til at udstikke den strategiske retning, lægge en marketingplan og hjælpe med SEO og sociale medier.
Hvem henvender forløbet sig til?
Forløbet henvender sig til dig, der gerne vil lære at arbejde med e-handel og webshops. Du kan fx have et ønske om at arbejde som E-commerce Manager eller Content Manager.
Forløbet giver en dig række kompetencer, som du kan bruge både hvis du skal starte en webshop op fra bunden, eller hvis du skal arbejde med en allerede eksisterede webshop.
Fagligt indhold
I løbet af uddannelsesforløbet beskæftiger du dig bl.a. med:
- Valg af e-handelsplatform
- Konverteringsoptimering
- Brugertests
- Usability
- Splittest
- SEO/søgemaskineoptimering
- Google Analytics
- Google Ads
- Sociale medier
- Content marketing
Hvordan arbejder vi på modulet?
Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.
Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.
Mød dine undervisere
Lars Funck Kristensen
Udviklingskonsulent
Hanne Laursen
Udviklingskonsulent
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Hvad siger andre om modulet?
”Jeg har igennem mit forløb på kurset fået en bred og holistisk forståelse af, hvordan de forskellige komponenter inden for e-handel hænger sammen. Jeg har fået nye værktøjer til, hvordan man kan kommunikere målrettet og relevant til sine kunder ved at benytte USP og ESP. Dertil en bred viden om AdWords og SEO. Specielt SEO-optimering har jeg arbejdet meget med efterfølgende, hvilket har givet min virksomhed en bedre konverteringsrate"
Iben Helene Nørskov Larsen
MarketingsmedarbejderFå vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.