Gå til hoved indhold
Akademimodul
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring

Strategisk salg og key account management er for dig, der arbejder med salg til virksomhedens største og vigtigste kunder eller er på vej til det, og som ønsker at blive bedre til selvstændigt at kunne analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på et strategisk niveau.

Det betyder, du ved hjælp af strategisk kundeforståelse og værdiskabelse bliver i stand til at styre, udvikle og behandle kundeemner. Disse kompetencer bygger på metoder og teorier i relation til blandt andet key account management, pipeline management og CRM

Uanset om du sælger direkte eller via kanaler vil du få stærke værktøjer, du kan inddrage direkte i din hverdag.

Fagligt indhold

Med Strategisk salg og key account management får du blandt andet viden og kompetencer indenfor:

  • Key account management, relationssalg, projektsalg og tillidsbaseret rådgivning
  • Strategisk kundeforståelse og værdiskabelse
  • Købsadfærd, indkøbsstrategi og risikostyring
  • Personlig salgsplanlægning, salg gennem netværk og sociale medier
  • Salgsopfølgning (pipeline management)
  • Salg gennem netværk og sociale medier
  • Risikostyring i salget
  • CRM, lead management og pipeline management

Værdien for dig

  • Du bliver i stand til at indgå i samarbejde, afdække kundens værdikæde og lede en strategisk salgsfunktion.
  • Du får kompetencer til selvstændigt at analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau, og du bliver i stand til at styre kilderne til og antallet af leads (kundeemner).
  • Du får desuden viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen.
  • Du kan etablere en KAM-funktion til at vedligeholde Key Accounts og finde Key Targets
  • Du kan segmentere kunder og emner og tilpasse optimalt salgsadfærd herudfra
  • Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere planmæssigt

Værdien for din arbejdsplads

Virksomheden får en strategisk platform for salget til Key Target og fastholdelsen af Key Accounts samt praktiske værktøjer til at udvikle de værdiskabende kundeforhold.

Hvordan arbejder vi på modulet?

Modulet er tilrettelagt som et aktivt undervisningsforløb, hvor læring og udvikling sker i en vekselvirkning mellem handling, refleksion og tilegnelse af ny viden. I UCN arbejder vi ud fra en læringsfilosofi om, at du som deltager lærer bedst, når du bliver direkte inddraget gennem handling. Vi træner derfor gennem relevante cases, der tager udgangspunkt i netop din erfaring og hverdag, og derved lader vi virkeligheden guide os.

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SV
Fysisk fremmøde
Dag

Aalborg SV
Fysisk fremmøde
Dag

Få vejledning og mere at vide

Mette Frænde Andersen

Administrativ medarbejder

E-mail:
mta@ucn.dk
Telefon:
72691721

Pia Lindkvist Knærkegaard Pedersen

Faglig vejleder

Telefon:
72691667

Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv

Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.

Udkommer 4-6 gange om året.