Børn med sproglige udfordringer 3

Efter endt uddannelse vil du have indblik i, hvorfor nogle børn har sproglige udfordringer. Du vil have redskaber til at forstå det enkelte barns vanskeligheder og hvordan barnet kan støttes i samarbejde med forældre, kolleger og andre fagpersoner

Mål

  • Deltageren har indsigt i de mest udbredte årsager til verbale og nonverbale sprogvanskeligheder og kan herigennem bidrage til at vurdere, hvilke børn der har brug for særlig støtte.
  • Deltageren har redskaber til at iagttage børnenes evne til at udtrykke sig og kan derigennem medvirke til at vælge den støtte, som det enkelte barn har brug for.
  • Deltageren har kendskab til den lovpligtige sprogvurdering og kan gennem dialog og lege medvirke til at stimulere sprogudviklingen hos de børn, hvis sprogudvikling kræver særlig støtte.
  • Deltageren kan indgå i dialog og samarbejde med kolleger, forældre og talepædagoger om at styrke børnenes sprogudvikling

Målgruppe

Arbejdsmarkedsuddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdergrupper, der arbejder inden for dagtilbudsområdet, fx dagplejere og pædagogmedhjælpere.

Arbejdsmarkedsuddannelsen er især målrettet medarbejdere, der tidligere har arbejdet med læreplanstemaer, som en del af deres praksis og som i forvejen har en generel teoretisk og/eller erfaringsbaseret viden om børns sproglige udvikling.

Det anbefales derfor, at deltagerne har gennemført AMU-uddannelserne 48731: Børns sproglige udvikling 1 og 48732: Børns kommunikation og sprog 2 eller besidder tilsvarende kvalifikationer.

 

Opsummering

Pris
kr. 0,00 ekskl. moms

Hvis du har en videregående uddannelse er deltagerbetalingen kr. 1.930,00. Er du faglært eller ufaglært er der ingen deltagerbetaling. Er du ledig kontakt studiesekretæren.

Sted
Thy Uddannelsescenter
Lerpyttervej 43
7700 Thisted

Omfang
3 dage

Start
09.12.2019

Slut
11.12.2019

Tilmeldingsfrist
29.11.2019

Tidspunkt
9.12 + 10.12 + 11.12, kl. 08.00-15.24

Kontakt

Ann Reichstein
Studiesekretær

72 69 04 02
adr@UCNact2learn.dk

Pædagogik og Læring