Evaluering af læsefærdigheder

Hvilken læsetest, det vil være mest hensigtsmæssigt at bruge i en given situation, afhænger af, hvilket spørgsmål man ønsker svar på

Derfor indleder vi kurset med at opdele læsetest i to typer: Test, der beskriver elevens standpunkt, og test, der stiller en diagnose. Standpunktstestene fortæller om elevens generelle læsefærdighed; de beskriver, hvor godt eleven læser. De diagnostiske test beskriver derimod, hvordan eleven læser med henblik på at afgrænse sandsynlige årsager – altså stille en diagnose.

Dernæst præsenteres eksemplariske testmaterialer til både børn, unge og voksne.

Afslutningsvis ser vi på, hvordan vi kan bruge testmaterialerne som udgangspunkt for tilrettelæggelse af undervisningen.

Målgruppe
Læsevejledere i grundskoler og ved ungdomsuddannelser, FVU- og OBU-undervisere.

Underviser
Adjunkt, Monica Irene Krarup Olesen, UCN act2learn.

Kurset kan evt. rekvireres til egen skole ved henvendelse til Partnerskabskonsulent Britta Hilding Jeppesen på telefon 72 69 17 09 eller mail: brh@ucnact2learn.dk.

Opsummering

Pris
kr. 550,00 ekskl. moms

v/min. 15 deltagere. Inkl. kaffe.

Sted
UCN act2learn
Mylius Erichsens Vej 137
9210 Aalborg SØ

Start
06.05.2019

Slut
06.05.2019

Tilmeldingsfrist
01.02.2019

Tidspunkt
kl. 14.00-17.00

Kontakt

Ann Reichstein
Studiesekretær

72 69 04 02
adr@ucnact2learn.dk

PÆDAGOGIK OG LÆRING