Evaluering af læsefærdigheder

Hvilken læsetest, det vil være mest hensigtsmæssigt at bruge i en given situation, afhænger af, hvilket spørgsmål man ønsker svar på

Derfor indleder vi kurset med at opdele læsetest i to typer: Test, der beskriver elevens standpunkt, og test, der stiller en diagnose. Standpunktstestene fortæller om elevens generelle læsefærdighed; de beskriver, hvor godt eleven læser. De diagnostiske test beskriver derimod, hvordan eleven læser med henblik på at afgrænse sandsynlige årsager – altså stille en diagnose.

Dernæst præsenteres eksemplariske testmaterialer til både børn, unge og voksne; at materialer

Afslutningsvis ser vi på, hvordan vi kan bruge testmaterialerne som udgangspunkt for tilrettelæggelse af undervisningen.

Målgruppe
Læsevejledere i grundskoler og ved ungdomsuddannelser, FVU- og OBU-undervisere.

Underviser
Adjunkt, Monica Irene Krarup Olesen, UCN act2learn.

Kurset kan evt. rekvireres til egen skole ved henvendelse til Partnerskabskonsulent Britta Hilding Jeppesen på telefon 72 69 17 09 eller mail: brh@ucnact2learn.dk.

Opsummering

Pris
kr. 550,00 ekskl. moms

v/min. 15 deltagere. Inkl. kaffe.

Sted
UCN act2learn
Mylius Erichsens Vej 137
9210 Aalborg SØ

Start
28.11.2017

Slut
28.11.2017

Tilmeldingsfrist
07.11.2017

Tidspunkt
28.11, kl. 14.00-17.00

Start
20.03.2018

Slut
20.03.2018

Tilmeldingsfrist
01.02.2018

Tidspunkt
20.3, kl. 14.00-17.00

Kontakt

Ann Reichstein
Studiesekretær

72 69 04 02
adr@ucnact2learn.dk

PÆDAGOGIK OG LÆRING