Add Value – kend din kunde

Spillet er det første af sin slags på det danske marked, udviklet af UCN act2learn i samarbejde med private virksomheder

"Add Value – kend din kunde" er et brætspil, som giver både offentlige og private virksomheder unikke muligheder for at forbedre deres service overfor kunderne. Spillet giver, på en alternativ og handlingsorienteret måde, mulighed for at blive skarpere på kundeoplevelsen – hvor er der værdi at hente, og hvor kan der spares på tid og ressourcer? Dette samtidig med, at kunderne får den oplevelse og service, de forventer.

Spil dig til serviceforbedringer og flere kunder

Når I spiller "Add Value – kend din kunde" sættes der fokus på Jeres kundeservice ud fra kundens perspektiv, og det er i alle Jeres kontaktflader med kunden. Lige fra kunden ”møder” Jer for første gang f.eks. på internettet eller i telefonen til kunden har ”forladt butikken”.

Denne unikke tilgang gør, at I kan optimere jeres forretning og kundeservice præcis der, hvor behovet er, og I bliver bedre til at give kunden den oplevelse, de forventer. Dette giver mersalg og gode anbefalinger i kundernes netværk.

En af de virksomheder, der har afprøvet det nye brætspil, er Comwell Sport Rebild Bakker:

”Vi blev mindet om, at vi ikke kan levere 100% service over hele oplevelsen og blev tvunget til at prioritere i forhold til vores kunders behov. Vi brugte spillet til at skabe en fælles kommunikation på tværs af vores områder, og vi fik snakket om servicen inden for områder, der ligger på tværs af hotellets og kundens forløb” fortæller Jane Andersen, Hotelchef, Comwell Sport Rebild Bakker. 

Hvad får I ud af spillet?

  • Indsigt i Jeres kunders behov for service
  • Overblik over Jeres kundes kontaktflade med virksomheden, og hvor I skal prioritere indsatsen
  • Målrettet indsats, som er tilpasset Jeres virksomhed
  • Konkrete løsninger på kunderelaterede udfordringer
  • Hjælp til prioritering af den optimale service overfor netop Jeres kunde.
  • Konkrete handlinger på kundeservicesiden, som I kan sætte i værk

Bliv inspireret - hvor bliver det brugt i dag

Spillet bliver i dag brugt af både store og mindre virksomheder samt uddannelsesinstitutioner.

Virksomhederne bruger spillet til at give deres kunder den rette serviceoplevelse og til løbende at arbejde på at forbedre deres service.

På nuværende tidspunkt bliver det brugt i 2 store initiativer med mange deltagende virksomheder:

  • Digital Vækst Kultur
  • CityChef 2020 – udviklingsforløb for detailhandlens ildsjæle

Uddannelsesinstitutionerne bruger det i uddannelsen af de studerende, der skal arbejde med kundeservice og oplevelser. Det er netop blevet bredt ud til følgende uddannelsesinstitutioner:

  • Erhvervsakademi Århus
  • Erhvervsakademi Midt vest
  • UCN oplevelser og sport
  • UCN Digital Konceptudvikling
  • UCN Nextstep

Pris

UCN act2learn er facilitator af spilleprocessen. act2learn vil altid anbefale, at der er en facilitator med første gang, I spiller Add Value. Det er et spil, som kræver overblik og evner til opsamling af processen.

Hvad får I ud af faciliteringen

  • En grundig introduktion til tankerne bag servicedesign og selve spillet
  • Sikring af kvaliteten samt fokus på målet, når I spiller
  • Udfordring af jeres vante tankemønstre, så I tænker i nye baner
  • Opsamling og refleksion
  • Uddannelse i spillet, så I selv kan spille spillet fremover

Pakke 1: Brætspillet uden facilitering.
Pris: 3.750,00 kr. ekskl. moms.

Pakke 2: Brætspillet, facilitering og opfølgning.
Pris: 16.750,00 kr. ekskl. moms.

Eksempler på feedback fra virksomheder der har spillet Add Value

Atnu.dk, Simon Hasbøg, salg udtaler:
”For en iværksætter-virksomhed som Atnu, er det utroligt vigtigt at ’kunne sætte sig i kundens sted, fordi tid og ressourcer er knappe. Så man har ikke mange forsøg på at ramme ens kunde og ramme rigtigt. Vi har haft en utrolig god proces gennem brætspillet Add Value – kend din kunde, hvilket har givet mulighed for på en overskuelig måde, at få indblik i vores kunder, og hvordan man gerne vil tale til og nå kunden. Det har også givet os en indsigt i, hvor mange faktorer vi kan arbejde med og indtænke i vores service. Det kan sagtens spilles igen og igen med forskellige kunder i fokus.”
Kruse Vask, Sarah Kruse, Salg og Indkøbsdirektør udtaler:
”Vi spillede Add Value – Kend din kunde på tværs af vores firma, så vi fik blandet direktionen med produktionen og dem med den tætte kundekontakt. Og UCNs servicedesign-spil fungerede – på tværs af både funktioner, uddannelsesniveauer og forud indtagelser og skabte et godt og sjovt grundlag for at snakke rigtigt om vores forretning og ønsker videre. Spillet gav virkelig mening for os. Og vi har fået helt konkrete ændringsmuligheder til hverdagen med fra vores facilitering ved UCN act2learn. Nu skal vi bare i gang med at spille det selv – og spille det sammen med vores samarbejdspartnere. Og vi glæder os!”
Comwell Sport Rebild Bakker, Jane Andersen, Hotelchef udtaler:
”Comwell Sport Rebild Bakker er en virksomhed med en klar strategi for Service, og ledelsen, der deltog i brætspillet Add Value – kend din kunde, var spændte på om dette kunne bidrage med noget konkret.
Vores forventninger blev mere end opfyldt - da vi spillede spillet fandt vi, at det var utroligt handlingsorienteret. 
Vi blev mindet om at man ikke kan levere 100 procent service over hele oplevelsen og blev tvundet til at prioritere i forhold til vores kunders behov. Vi brugte spillet til at skabe en fælles kommunikation på tværs af vores områder og vi fik snakket om service indenfor områder, der ligger på tværs af hotellet og kundens forløb og som derfor kan være ekstra svære at koordinere. Vi synes at Cecilie fra UCN act2learn formåede at skabe en unik proces omkring spillet, der gjort at vi forsat arbejder videre med de idéer og handlinger, vi fik ud af spillet.”
Basis-Tryk, Jacob Bertelsen. Salgskonsulent udtaler:
”Basis-Tryk i Dronninglund er et ejer ledet moderne trykkeri, hvor vores kontakt med kunden er i højsædet. Derfor var brætspillet Add Value interessant for os, da vi her fandt gode værktøjer til at styre en diskussion af især de forskellige kontaktpunkter, hvor kunden møder os. Den bedste diskussion opstår, når man spiller spillet med flere niveauer og flere afdelinger i virksomheden - så er det, de spændende idéer opstår! 
En anden ting, der var specielt brugbart for os, som en mindre virksomhed, var den meget handlingsorienterede afslutning på spillet, som giver én noget meget håndterbart og konkret at arbejdet videre med – allerede dagen efter.”

Lene Bjerre Design A/S 

Se hvordan virksomheden Lene Bjerre Design A/S har brugt Add Value til at sætte gang i nye initiativer i forhold til kunderejsen:

 


Kontakt

Cecilie Elisabeth Kobbelgaard
Konsulent

72 69 16 96
ceko@UCNact2learn.dk

Erhverv

Maria Ahrenholt Svendsen
Kursussekretær

72 69 16 83
maas@UCNact2learn.dk

Erhverv