Gå til hoved indhold

Vi faciliterer dialoger omhandlende faglige udfordringer og dilemmaer. Formålet med supervisionen er, at kollegaerne kan forholde sig reflekterende og undersøgende i forhold til faglige problemstillinger. I forbindelse med supervisionen kan vi tilbyde faglige sparring til den enkelte personalegruppe.

Det faglige afsæt i supervisionen er grundlæggende socialpsykologisk, men indeholder en bred vifte af viden: relations og ressourceorienteret pædagogik, neuropædagogik, narrativ pædagogik og udviklingspsykologi.

To grundlæggende principper i supervisionen er aktivering og sensitivering. Med aktivering menes, at alle i kollegagruppen vil blive aktiveret i supervisionen og få øvelser, der skal arbejdes med i forhold til den specifikke problemstilling.

Sensitivering indebærer, at kollegagruppen bliver bevidste om deres egen betydning i forhold til at skabe forandringer hos såvel sig selv, barnet/den unge/borgeren og i kollegagruppen.

Brug for hjælp?

Har jeres institution behov for sparring og supervision for at knække kode til de udfordringer, I møder i det daglige arbejde? Kontakt os for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan støtte jer ved hjælp af supervision af vores konsulenter med bred brancheerfaring.

Få vejledning og mere at vide

Karen Marie Juhl Nielsen

Konsulent

E-mail:
kjn@ucn.dk
Telefon:
72691752