Digital markedsføring

Digital markedsføring

Denne uddannelse er målrettet dig, der har ret til 6 ugers jobrettet kursus eller til dig der har ret til en jobplan. Er du i arbejde er der mulighed for at søge SVU eller ved en kompetencefond

Få en digital markedsførings profil. Digital markedsføring giver et grundfundament inden for onlinestrategi og markedsføring med fokus på digital markedsføring og elektronisk handel. Du vil opnå kompetencer inden for strategiske, taktiske og operationelle markedsføringsopgaver, samt håndtering af digitaliseringen af salg og markedsførings indsatserne.

 

Indhold

  • Digital strategi, samt kobling med virksomhedens strategi med fokus på målsætninger og KPI’er (Key Performance Indicators)
  • Forretningsforståelse og webanalyse
  • Søgemaskineoptimering
  • Adwords
  • Retargeting, display, affiliate
  • Google analytics, usability og brugertests
  • Content marketing, email marketing
  • Sociale medier
  • Konvertering og konverteringsoptimering, samt usability og brugertests
  • Konceptudvikling til mobile enheder

 

Udbytte

Du vil på kurset lære at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed. Her tages der udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi og defineres en række indsatser, fokusområder og målepunkter der vil danne omdrejningspunkt for virksomhedens markedsføringsindsats. Du lærer at definere et marketingmix der passer til virksomheden og dens strategi, og du får en forståelse for de forskellige værktøjer man kan gøre brug af i forbindelse med især online markedsføring.

I forbindelses med kursusgangen vil vi informere omkring mulighederne for at tage certificeringseksamener i Google Adwords og Analytics.

 

Målgruppe

Uddannelsen er kompetencegivende og udbydes under lov om åben uddannelse. Du har mulighed for at afslutte uddannelsen med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i et projekt. En bestået eksamen giver 10 ECTS-point.

 

Hvordan arbejder vi på modulet?

Forløbet er opbygget med programgennemgang i kombination med teori, opgaver og eksempler. Desuden skal der gennem forløbet udarbejdes et projekt, som evalueres sidste kursusdag. Du skal derfor på beregne tid til forberedelse mellem undervisningsdagene.

Alle forløb oprettes kun, såfremt der er nok tilmeldinger.

Opsummering

Pris
kr. 23.000,00 momsfri

Prisen er ekskl. materialer. Der må påregnes en udgift til bøger.

Sted
UCN act2learn
Sofiendalsvej 60
9200 Aalborg SV

Omfang
8 undervisningsdage eks. vejledning og eksamen

Point
10 ECTS

Optagelseskrav
For at deltage på akademimodulet skal du have en ungdomsuddannelse; det vil sige en erhvervsuddannelse, en gymnasial uddannelse eller en anden grundlæggende uddannelse. Herudover skal du have to års relevant erhvervserfaring

Start
23.10.2017

Slut
01.12.2017

Tilmeldingsfrist
06.10.2017

Tidspunkt
23.10 + 25.10 + 30.10 + 1.11 + 6.11 + 8.11 + 14.11 + 16.11 + 17.11 + 1.12

Kontakt

Camilla Baun
Studiesekretær

72 69 16 93
cmb@ucnact2learn.dk

TEKNOLOGI OG PRODUKTION