Digital markedsføring

Få en digital markedsførings profil. Digital markedsføring giver et grundfundament inden for onlinestrategi og markedsføring med fokus på digital markedsføring og elektronisk handel

Du vil opnå kompetencer inden for strategiske, taktiske og operationelle markedsføringsopgaver, samt håndtering af digitaliseringen af salg og markedsførings indsatserne.

Indhold

  • Digital strategi, samt kobling med virksomhedens strategi med fokus på målsætninger og KPI’er (Key Performance Indicators)
  • Forretningsforståelse og webanalyse
  • Søgemaskineoptimering
  • Adwords
  • Retargeting, display, affiliate
  • Google analytics, usability og brugertests
  • Content marketing, email marketing
  • Sociale medier
  • Konvertering og konverteringsoptimering, samt usability og brugertests
  • Konceptudvikling til mobile enheder

Udbytte

Du vil på kurset lære at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed. Her tages der udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi og defineres en række indsatser, fokusområder og målepunkter der vil danne omdrejningspunkt for virksomhedens markedsføringsindsats. Du lærer at definere et marketingmix der passer til virksomheden og dens strategi, og du får en forståelse for de forskellige værktøjer man kan gøre brug af i forbindelse med især online markedsføring.

I forbindelses med kursusgangen vil vi informere omkring mulighederne for at tage certificeringseksamener i Google Adwords og Analytics.

Målgruppe

Uddannelsen er kompetencegivende og udbydes under lov om åben uddannelse. Du har mulighed for at afslutte uddannelsen med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i et projekt. En bestået eksamen giver 10 ECTS-point.

Hvordan arbejder vi på modulet?

Forløbet er opbygget med programgennemgang i kombination med teori, opgaver og eksempler. Desuden skal der gennem forløbet udarbejdes et projekt, som evalueres sidste kursusdag. Du skal derfor på beregne tid til forberedelse mellem undervisningsdagene.

Alle forløb oprettes kun, såfremt der er nok tilmeldinger.

OBS: Hvis du er faglært eller ufaglært, har du mulighed for at søge om støtte fra omstillingsfonden på op til kr. 10.000,00 årligt til at dække din deltagerbetaling på akademi- eller diplomuddannelser. Se mere om mulighederne her.

Opsummering

Pris
kr. 23.000,00 momsfri

Prisen er incl. materialer og bøger.

Sted
UCN act2learn
Sofiendalsvej 60
9200 Aalborg SV

Omfang
8 undervisningsdage eks. vejledning og eksamen

Point
10 ECTS

Optagelseskrav
For at deltage på akademimodulet skal du have en ungdomsuddannelse; det vil sige en erhvervsuddannelse, en gymnasial uddannelse eller en anden grundlæggende uddannelse. Herudover skal du have to års relevant erhvervserfaring.

Start
04.09.2018

Slut
15.10.2018

Tilmeldingsfrist
15.08.2018

Tidspunkt
4.9 + 11.9 + 14.9 + 18.9 + 20.9 + 25.9 + 2.10 + 4.10.
Vejledning 8.10.
Eksamen 15.10.

Start
23.10.2018

Slut
03.12.2018

Tilmeldingsfrist
15.10.2018

Tidspunkt
23.10 + 25.10 + 30.10 + 1.11 + 6.11 + 13.11 + 15.11 + 20.11.
Vejledning 26.11.
Ekskamen 3.12.

Kontakt

Maria Ahrenholt Svendsen
Kursussekretær

72 69 16 93
maas@ucnact2learn.dk

TEKNOLOGI OG PRODUKTION