Google Certificeret Manager

12 ugers intensiv uddannelse i digital markedsføring

Vil du have stærke digitale markedsføringskompetencer på dit CV? Så er uddannelsen til Google Certificeret Manager det helt rigtige valg for dig.

2018 blev året, hvor online markedsføring voksede sig større end offline markedsføring. Med en uddannelse som Google Certificeret Manager får du de kompetencer inden for digital markedsføring, som erhvervslivet efterspørger.

Du lærer, hvordan man sikrer virksomheder en markant digital synlighed, og hvordan man kommer til tops i Googles søgeresultater. I løbet af uddannelsen får du solide kompetencer inden for Google Ads (tidligere Google AdWords), SEO, sociale medier og Email Marketing.
 

"Jeg kom til kurset Google Certificeret Manager med en del teoretisk viden fra universitetet og praktisk erfaring fra erhvervslivet. Jeg har oplevet, at kurset åbnede en række nye muligheder på jobmarkedet. Viden om Google Ads, SEO, Sociale Medier mv. er det, virksomhederne efterspørger. Allerede mens jeg gik på uddannelsen, fik jeg flere henvendelser fra virksomheder, som var interesseret i mine kompetencer."

Jesper Kannegaard Pedersen, Digital Marketeer ved Turisme på toppen af Danmark


Uddannelsen giver dig kompetencer til ansættelse som fx Marketing Manager, Marketing Coordinator og E-commerce Manager.

Uddannelsen udbydes i samarbejde med Green Click Media i Aalborg.

Green Click Media er specialister i Google Ads, søgemaskineoptimering (SEO) og Facebook. Du bliver derfor undervist i nyeste viden inden for online markedsføring, og hver eneste underviser er ekspert på sit felt. Det betyder, at undervisningen bygger på en lang række praktiske erfaringer fra det virkelig liv.

Uddannelsen kan efterfølges af et praktikforløb af 4 ugers varighed.


Online markedsføring i praksis

Uddannelsen er bygget op omkring praktiske eksempler og opgaver, og når du afslutter uddannelsen, er du fuldt klædt på til både at analysere en virksomheds digitale potentiale og at planlægge og gennemføre online strategier og kampagner.

Du kan eksekvere, effektmåle og evaluere, og du kan afrapportere resultaterne i et format, som passer til målgrupper uden viden om digital markedsføring (fx ledelsesniveauer).

Som en ekstra bonus giver uddannelsesforløbet dig også mulighed for at erhverve dig Googles populære certificeringer.
 

"Hos LAZZAWEB er vi på forkant med udviklingen inden for online markedsføring. Når man starter hos os, bliver man taget igennem vores unikke onboarding- og uddannelsesforløb i vores Ads- eller SEO afdeling.

Vi har ansatte, der startede med en begrænset viden, og her ser vi fordele i kandidater, der med Google Certificeret Manager har en grundforståelse for faget. Det fremskynder en oplæringsproces og gør, at man hurtigere i det professionelle bureau kan skabe værdi. Udover hands-on erfaringer fra uddannelsen ser vi også fordele ved en grundforståelse for markedsføring 360 grader rundt.

Selvom vi er førende inden for Google markedsføring, ser vi det også som vigtigt at have bred forretningsforståelse og at kunne guide og navigere kunderne inden for alle vertikaler i digital markedsføring - Pull markedsføring ligesåvel som Push markedsføring."

Patrik Lazzarotto, direktør i LAZZAWEB


Uddannelsens indhold
 

Strategisk markedsføring

Uddannelsen giver dig et overblik over det digitale landskab og redskaberne til at analysere en virksomheds position i landskabet.  Du lærer at udarbejde digitale strategier med udgangspunkt i de forskellige digitale discipliner og i virksomhedens målsætninger.

Du lærer blandt andet om Key Performance Indicators (KPI’er), digitale annonceringsplatforme og om relevante juridiske problemstillinger.


Søgemaskineoptimering (SEO)

Du lærer om, hvad søgemaskinerne kigger ind i, når de rangerer en hjemmeside. Du lærer, hvordan man kan optimere en hjemmesides rangering ved hjælp af bl.a. korrekt opbygning af tekster, billeder, url’er og metadata.


Hjemmesidedesign

På uddannelsen får du indsigt i den gode digitale brugeroplevelse på en hjemmeside. Du lærer, hvordan man opretter og opbygger en hjemmeside i WordPress. Du lærer i den sammenhæng om brugervenlighed (usability), interfacedesign (UX), konverteringsoptimering og om, hvordan man arbejder med brugertests.  


Videoproduktion

Video fylder mere og mere online. Video er et effektivt format på både hjemmesider og sociale medier, og video bruges også i stigende grad i forbindelse med annoncering. På kurset lærer du, hvordan man producerer gode og effektive videoer til forskellige formål.


Google Ads

Du lærer, hvordan man køber annoncering på Google. Du lærer, hvordan man opretter en Google Ads-konto, og hvordan man opbygger, målretter og optimerer kampagner. Du lærer også, hvordan man evaluerer en kampagnens performance. Inden for dette felt når vi også omkring:

  • Shopping
  • Display
  • Søgenetværk
  • Remarketing

Uddannelsesforløbet dig mulighed for at erhverve dig Googles certificeringer, hvilket er en stærk kompetence på dit CV.


Google Analytics

Du lærer, hvordan man arbejder med Google Analytics, og hvordan dataene i Google Analytics kan bruges til at kvalificere en digital markedsføringsindsats.


Sociale medier

Du får et overblik over de sociale medier – og deres styrker og deres begrænsninger. Du lærer, hvordan man producerer godt indhold, og hvordan man får indholdet ud at leve – både organisk og betalt.


Email Marketing

Du lærer, hvordan man komponerer den gode e-mail, og hvordan det gode nyhedsbrev struktureres og produceres. Du lærer i den sammenhæng at bruge Mailchimp, som er en digital platform, som kan bruges til distribution af bl.a. nyhedsbreve.


Uddannelsens tilrettelæggelse

Uddannelsen er et fuldtidsstudie, der er tilrettelagt som en vekslen mellem undervisning og selvstudie. Rundt regnet 2/3 af tiden foregår i undervisningslokalet, mens 1/3 af tiden er selvstudie, casearbejde og øvelser.

På dage med selvstudie er der hotline-support, sådan at du under hele forløbet har mulighed for vejledning og sparring.

Uddannelsen giver dig 10 ECTS via akademimodulet "Digital Markedsføring".

Praktikophold
Uddannelsen kan efterfølges af et praktikforløb af 4 ugers varighed. Praktikopholdet giver dig en unik mulighed for at prøve din nye viden af på virkelige problemstillinger.

Praktikopholdet er også en god ting at få på sit CV.

Hos UCN act2learn kan vi hjælpe dig med at finde en praktikplads.


Hvem henvender uddannelsen sig til?

Kurset henvender sig til dig, som har en ambition om at arbejde med digital markedsføring – det kan både være i private virksomheder og i den offentlige sektor.
 

Få uddannelsen betalt via Jobcenteret
Hvis du er ledig og har du ret til en jobplan, kan du få uddannelsen betalt via Jobcenteret. Uddannelsen findes på den regionale positivliste.


Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål om uddannelsens indhold, er du meget velkommen til at kontakte underviser Lars Funck Kristensen på lafu@ucnact2learn.dk

Se flere udbud indenfor området Digital markedsføring og sociale medier.

 

Opsummering

Pris
kr. 63.600,00 momsfri

Sted
UCN act2learn
Sofiendalsvej 60
9200 Aalborg SV

Omfang
Ca. 3. undervisningsdage om ugen kl. 8:30-15.30, samt vejledning og eksamen

Point
10 ECTS

Optagelseskrav
For at deltage på kurset skal du have en ungdomsuddannelse; det vil sige en erhvervsuddannelse, en gymnasial uddannelse eller en anden grundlæggende uddannelse. Herudover skal du have to års relevant erhvervserfaring.

Start
01.04.2019

Slut
21.06.2019

Tilmeldingsfrist
05.04.2019

Tidspunkt
Konkrete datoer kan rekvireres ved sekretæren.

Start
12.09.2019

Slut
04.12.2019

Tilmeldingsfrist
29.08.2019

Tidspunkt
Datoer følger

Kontakt

Camilla Baun Winther
Kursussekretær

72 69 16 93
cmb@UCNact2learn.dk

TEKNOLOGI OG PRODUKTION