Vejledninger

På denne side kan du finde brugervejledninger til diverse it-services

Som studerende i UCN har du adgang til systemer som Canvas, Pointer, Office 365 – og herunder f.eks. Outlook webmail og kalender, OneDrive, OneNote mv. Disse systemer bruges til al kommunikation mellem dig og UCN, men du kan også benytte f.eks. Outlook webmail til privat brug.

Dog skal du være opmærksom på, at din adgang dertil lukkes 30 dage* efter du har afsluttet – eller afbrudt din uddannelse. Samtidig slettes dine filer, mails mv som du måtte have gemt deri. Hvis du ønsker at gemme disse data, er du selv ansvarlig for at tage en backup af disse, inden du stopper.

*Enkelte uddannelser tilbyder pt. at data bevares længere end 30 dage. Kontakt Servicecentrets HelpDesk, hvis du vil vide, om dine data opbevares længere end 30 dage.

IT intro videoer

Som studerende i UCN er det vigtigt at du er så forberedt som muligt til studiestart, og du skal derfor sørge for at se UCN Servicecentrets IT intro video inden du møder op første dag på campus. Videoen tager kun 14 minutter, og gennemgår de systemer du kommer til at stifte bekendtskab med i løbet af den første tid i UCN. Du finder også små videovejledninger af de enkelte systemer her:

Office 365

WIFI (trådløst internet)

Print

Netværksdrev

Mobiltelefoner

Systemvejledninger

Vejledning til Mac (OSX)

Diverse guides

UCN sms-servicenumre 

På UCN har vi følgende telefonnumre, som vi bruger, når vi sender informationer ud til studerende på UCN:

  • 72698880
  • 72698881
  • 72698882
  • 72698883
  • 72698884
  • 72698885
  • 72698886
  • 72698887
  • 72698888
  • 72698889

Hvis du modtager en sms fra et af disse numre, kan du roligt vide at nummeret er reelt, og at informationerne dermed kommer fra UCN.