29. april 2019

Nu kan du læse marketing i Cold Hawaii

Professionshøjskolen UCN ønsker at gøre det nemmere at dyrke sin passion for surfing og samtidig uddanne sig inden for markedsføring med mulighed for at arbejde med de spændende brands, der er koblet til Thy og Cold Hawaii. Et nyt tiltag skal gøre det muligt at læse markedsføringsøkonom på et særligt Cold Hawaii-forløb.

UCN samarbejder med Thisted Kommune og en række lokale virksomheder om at gøre uddannelsen som markedsføringsøkonom på campusset i Thisted endnu mere spændende ved at udnytte de unikke muligheder, der er med placeringen tæt på Cold Hawaii. Studieleder Karen Rubæk fortæller, at de lige nu er ved at tilrettelægge uddannelsesforløbet, der bliver en realitet til studiestart i september 2019.

- Uddannelsen som markedsføringsøkonom giver de studerende kompetencer inden for markedsføring samt planlægning og gennemførelse af events. Vi vil gerne perspektivere uddannelsesforløbet i Thisted i retning af Cold Hawaii. Det vil sige, at man indholdsmæssigt laver noget, der er relevant for udviklingen af brandet, fortæller Karen Rubæk.


Surf i Klitmøller og studér på UCN i Thisted - det bliver nu endnu lettere at få til at gå op i en højere enhed.

I den forbindelse har man fra uddannelsens side indgået et samarbejde med lokale brands som ELSK, Thisted Bryghus og Bakkedal, da de studerende som en del af deres uddannelse skal arbejde med markedsføringsopgaver i virkeligheden. Dels i deres praktik på en virksomhed og dels ved at medvirke i gennemførelsen af World Cup og andre events knyttet til surfermiljøet. Det sker på baggrund af en samarbejdsaftale med Friends of Cold Hawaii. 

Fleksibilitet for surfere

Udover at de studerende i højere grad skal arbejde med Cold Hawaii og brands i Thy, så vil de også få bedre mulighed for selv at få tid til bølgerne i Klitmøller.

- Vi arbejder på at sammensætte uddannelsesforløbet på en måde, så der er større fleksibilitet for de studerende, som samtidig er interesserede i surfing eller andre aktiviteter i Cold Hawaii. Det betyder eksempelvis, at dele af undervisningen er online, så de studerende nemmere kan passe det ind efter deres sport, ligesom det er planen, at en ugentlig undervisningsgang vil foregå i Klitmøller, fortæller studielederen.

Uddannelsen til markedsføringsøkonom er 2-årig, og UCN udbyder den i både Thisted og Aalborg. Det faglige indhold på uddannelsen vil være det samme uanset udbudssted, mens det er emnerne og undervisningens struktur, der vil variere.  

For yderligere information

  • Karen Rubæk, studieleder på UCN's markedsføringsøkonomuddannelse, tlf.nr.: 7269 1373

Af Mette Green, meg@ucn.dk, UCN Kommunikation