Gå til hoved indhold

Sportens verden er på nationalt og internationalt plan præget af mere og mere professionalisering og kommercialisering. Kenneths forskning handler om kommercialisering af sport og idræt, og hvordan sportsrelaterede atleter, klubber og andre organisationer kan styrke deres brands og økonomi.

Han har stor viden om, hvordan atleter og organisationer kan agere i en sportsverden med mere komplekse og kommercielle markedsmekanismer, og hvordan den kommercielle udvikling i og omkring sportsbranchen påvirker sportens forretningsmodeller, f.eks. via sociale medier, globalisering eller transferaktiviteter.

Kenneth undersøger desuden anvendelsen af ny teknologi og data i sport, herunder f.eks. sportstracking-løsninger. Han har således stor viden om, hvilke muligheder ny teknologi giver for både professionelle sportsklubber og den enkelte idrætsudøver, men også i foreningslivet.

Se Kenneth fortælle om sin forskning i sportsbranding og -økonomi.

Kontaktinformation

Kenneth Holm Cortsen

Ph.d. og sportsøkonom

Telefon:
72691386