UCN act2learn Erhverv

Vi udvikler det nordjyske erhvervsliv

Kompetenceudvikling og videreuddannelser målrettet det nordjyske erhvervsliv.


 

Webinarer og e-learning

Webinarer og online videreuddannelse er kompetenceudvikling, når det passer dig. Med online kompetenceudvikling kan du styrke dine kompetencer og få inspiration og nye redskaber til dit arbejde.

 

Book en ekspert

Du kan booke os til et fagligt oplæg eller en uvildig sparring.

Kommunikation i virksomheden

Professionel kommunikation er en svær og mangfoldig disciplin. Den gode kommunikation understøtter og styrker effektivitet, medarbejdertrivsel og omdømme – den uhensigtsmæssige kommunikation kan resultere i det modsatte.

I dette oplæg stiller vi skarpt på de få kommunikative redskaber, som kan gøre den store forskel. Du bliver klogere på, hvordan intern kommunikation kan skabe sammenhæng i en virksomhed, og hvordan den eksterne kommunikation kan understøtte en virksomhedsstrategi.

Oplægget kombinerer kommunikationsteorier og oplægsholderens egne konsulenterfaringer i arbejdet med kommunikation fra en række forskellige virksomheder.

Oplægget kan tones efter behov, sådan at det adresserer netop din virksomhed.

Konflikthåndtering

Uoverensstemmelser, misforståelser og modsatrettede interesser kan resultere i reelle konflikter. Uanset hvor i virksomheden en konflikt opstår, er nøglen til dens løsning at forstå konfliktens præmis og agere konstruktivt på den.

I dette oplæg stiller vi skarpt på de effektive redskaber, som findes til at håndtere konflikter med. Du bliver klogere på, hvordan du som leder står sikkert i konflikter, og hvorfor modet til at agere er et vigtigt parameter, hvis konflikthåndtering skal lykkes.

Oplægget kombinerer relevante teorier og oplægsholderens egne konsulenterfaringer i arbejdet med håndtering af konflikter fra en række forskellige virksomheder.

Oplægget kan tones efter behov, sådan at det adresserer netop din virksomhed.

Forandringer på godt og ondt

Hvordan påvirker forandringer en virksomhed, dens kultur og den enkelte medarbejder? Og hvilke redskaber kan man som ledelse benytte sig af for at tilrettelægge og understøtte en forandringsproces?

I dette oplæg stiller vi skarpt på, hvordan kan en forandring kan blive en succes. Du bliver klogere på, hvad du som leder skal være opmærksom på, når du arbejder med forandringer.

Oplægget kombinerer teorier om forandringsledelse og oplægsholderens egne erfaringer med forandringsprocesser fra en række forskellige virksomheder.

Oplægget kan tones efter behov, sådan at det adresserer netop din virksomhed.

SEO i virksomheden

Søgemaskineoptimering er et uundværligt værktøj, som enhver virksomhed bør have i værktøjskassen. Næsten alle købsbeslutninger enten starter på eller kommer forbi Google, hvilket hæver SEO fra nice-to-have til need-to-have.

Oplægget dækker de nyeste tendenser på området og sætter fokus på, hvordan man arbejder SEO målrettet ind i sin markedsføringsstrategi.

B2B på sociale medier

Skaf flere kunder og tjen flere penge gennem de sociale medier! Men hvordan?

Brugen af sociale medier i business-sammenhæng skaber nogle gange flere spørgsmål end de besvarer. I oplægget ser vi på de sociale mediers styrker og svagheder og på, hvordan du når den rigtige målgruppe med det rigtige budskab - bl.a. hvordan du kan skaffe både kunder og leads gennem Facebook, LinkedIn og Instagram.

Konverteringsoptimering på webshop

Hver gang man bruger 1 krone på konverteringsoptimering, bruger man 92 kroner på markedsføring. Det betyder, at vi i praksis spilder en masse markedsføringskroner på at lede potentielle kunder ind på dårlige hjemmesider.

Oplægget giver dig information, værktøjer og inspiration til, hvordan du kan gøre din kundes vej til købet lettere. Vi kigger bl.a. på brugervenlighed, design, usability, heat maps og split tests for at optimere konverteringen. 

Videoproduktion

Videoproduktion til online eksponering

Videocontent er lige nu søgemaskinernes fortrukne medie, og hvis du googler, hvorfor du bør bruge video i din markedsføring, vil du finde en næsten uendelig mængde af favorable statistikker.

Det kan dog være svært at komme i gang med at lave video, da man kan gå med en forventning og forhåbning om, hvordan det færdige produkt skal se ud.

Oplægget kommer ind på, hvorfor man bør bruge video, hvordan man bruger det i sin overordnede strategi, og hvordan man hurtigt, billigt og effektivt kommer i gang med video med de virkemidler, man har ved hånden.

Projektledelse

Kender du risici i dine projekter? Som projektleder forsøger vi altid at overholde deadlines, men det er ikke altid det lykkes. Mange oplever, at der kommer uforudsete problematikker til undervejs, der enten fordyrer eller forsinker processen.

Det kan være underleverandører, der svigter. Det kan være udefrakommende interesser, der pludselig får betydning for projektet og fremdriften eller noget helt tredje, der opstår uforudset og som får konsekvenser for det endelige resultat.

Som projektleder har du ansvaret for fremdriften og du bliver derfor nødt til at kunne forudse disse problematikker. Men det er ikke nemt.

I dette oplæg får du konkrete redskaber til, hvordan man arbejder med risici og vurdering af, hvor du skal sætte ind med forebyggende indsatser.

Du vil efter oplægget have en basis for at lave usikkerheds- og risikovurderinger i dine projekter og få en introduktion til, hvordan dette bruges aktivt i projektet.

Oplægget varer 2 timer.

Energimærkning af boliger

Energimærkning for ejendomsmæglerne

Flere undersøgelser viser, at et godt energimærke kan medføre en højere salgspris på boligen. Ofte bliver et godt energimærke forbundet med lavere varmeudgifter, mindre fremtidigt vedligehold og godt indeklima. Men et dårligere energimærke betyder ikke altid at huset ikke er et godt fremtidigt valg – der er nemlig flere andre faktorer, der kan være afgørende for, om en bolig fx får energimærke C eller en dårligere mærke?

I dette oplæg vil vi komme nærmere ind på de forskellige energimærker, deres udvikling gennem tiden og hvad, der har betydning for, hvilket energimærke en bolig får. Her får du nogle argumenter for, hvorfor et ”dårligt” energimærke ikke behøver være til hinder for en bolighandel.

Efter oplægget vil du have en større forståelse og bedre argumenter overfor dine kunder i forhold til evt. usikkerheder og forbehold i købsprocessen.

Priser

Dagspris (6 timer): 9.000 kr.
Halv dag (3 timer): 4.500 kr.
Timepris : 1.500 kr. (ved ekstern, minimum 2 timer).
Kørsel efter statens takst.

Oplæg/foredrag: Cirka 45 minutter med 15 minutters Q&A. Gratis + kørsel efter statens takst.

Klippekort til 10 timer for 13.500 kr. (altså 10% rabat).

Sådan booker du et oplæg eller en sparring

Er du interesseret i at booke os til et oplæg eller er sparring, så kontakt 

Vicki Banch Friis Frederiksen
Salg- og forretningsudvikler
UCN act2learn Erhverv

7269 1734
vbff@ucnact2learn.dk


Konsulenter med brancheerfaring

Konsulenter og undervisere fra UCN act2learn Erhverv har alle en faglig baggrund på bachelor- eller kandidatniveau kombineret med erfaring fra erhvervslivet.

Cecilie Elisabeth Kobbelgaard
Udviklingskonsulent, Servicedesign og innovation.
Civilingeniør med speciale i service design / CPUX-F certificeret i usability/UX design / Certificeret Lego Serious Play Facilitator / IPMA-certificeret projektleder ved UCN act2learn Erhverv.

  72 69 16 96
ceko@UCNact2learn.dk
Finn Nielsen
Udviklingskonsulent, Kvalitet og produktion.
Master i læreprocesser / Lead Auditor / Speciale indenfor produktionsoptimering og kvalitetsledelse.



  72 69 16 61
fin@ucnact2learn.dk
Frank Eskelund Christensen
Udviklingskonsulent, E-handel og online markedsføring.
Mange års erfaring inden for iværksætteri, drift af mindre SMV-virksomheder samt stor viden inden for digital markedsføring, herunder SEO, Google Ads og Facebook annoncering.

  72 69 17 54
fec@ucnact2learn.dk
Hanne Laursen
Udviklingskonsulent, Sociale medier og Content marketing.
SoMe strategi / content strategi / Kommunikationsstrategi / Kommunikation & konflikthåndtering / Procesfacilitering, tidligere kommunikationsansvarlig / webshopmanager / Cand. Mag i Kultur & Formidling.


  72 69 17 50
hala@ucnact2learn.dk
Heidi Dich
Udviklingskonsulent, Ledelse og organisation.
Cand.mag. i kommunikation og master i lederskab og innovation (LAICS) / Arbejder med kompetenceudvikling for ledere og medarbejdere specielt inden for emnerne ledelse, kommunikation, konflikthåndtering, nytænkning og samarbejde.

  72 69 16 62
hedi@UCNact2learn.dk
Jesper Sig Nielsen
Udviklingskonsulent, AV-kommunikation og -produktion.
Arbejder med lyd- og videoproduktioner til brug i online kommunikationsopgaver – både internt i virksomheden og eksternt til marketing. Er som udviklingskonsulent specialist i produktion og distribution af online content.


  72 69 16 90
jesn@ucn.dk
Kim Jakobsen
Udviklingskonsulent, Kvalitet og produktion.
Uddannet Civilingeniør og MBA i Ledelse / Lead Auditor – ISO 9001 / Arbejder med projektledelse, kvalitetsstyring og produktionsoptimering / Optaget af at hjælpe SMV’er med uddannelse af interne auditorer og 
implementering af certificerede ledelsessystemer.


  72 69 17 27
kija@UCNact2learn.dk
Lars Funck Kristensen
Udviklingskonsulent, E-handel og online markedsføring.
Specialist i e-handel og online markedsføring / Tidligere drevet en række webshops og virksomheder med fokus på online handel / Arbejder meget med søgemaskineoptimering (SEO) og online annoncering på Google og Facebook/Instagram.



  72 69 17 63
lafu@ucnact2learn.dk
Michael Damborg
Udviklingskonsulent, Ledelse og organisation.
Jeg brænder for organisationsudvikling, arbejdspsykologi, forretningsudvikling, teams, ledelse, strategi og bestyrelsesarbejde / Laver ligeledes en del personprofiler og ledersparring / Jeg går ikke forrest, men viser andre, hvordan de kommer foran med nye ideer og tiltag.



  72 69 18 01
mida@ucnact2learn.dk
Medina Fejzic
Udviklingskonsulent, Energioptimering.
Energikonsulent og BedreBolig-rådgiver / Tidligere energirådgiver ved Energitjenesten / Uddannet cand.merc. i erhvervsøkonomi.




  72 69 17 15
mdb@UCNact2learn.dk
Pia Lindkvist
Kvalitet- og uddannelseskoordinator.
Uddannet Cand.merc. Jur. / Executive MBA in Business Psychology / Undervejs med Master i vejledning, certificeret i Situationsbestemt Ledelse / Forfatter til forskellige bøger og artikler om ledelse og organisationsudvikling.


  72 69 16 67
pili@UCNact2learn.dk
Thomas Fisker Nielsen
Lektor
Tidligere CEO i bl.a. Coolfashion og E-Handel Danmark / Projektleder på Innovativ vækst / Arbejder med forretningsudvikling og digitalisering / Har bestyrelses- og advisory poster med fokus på strategi, digital markedsføring og e-handel.  
 
  72 69 16 15
thfn@ucn.dk
Thomas Hauerslev Andersen
Udviklingskonsulent, 3D, Prototyping & Production.
Uddannet cand.polyt. i produktudvikling / Kandidat i Business Development / Arbejder med produktionsområdet, herunder bl.a. optimering af produktion.

  72 69 16 89
thha@ucnact2learn.dk