IT og netværk

Som studerende på UCN har du adgang til læringsplatform, netværk og printere på alle UCN's adresser

GRATIS MICROSOFT OFFICE
UCN giver dig mulighed for at få adgang til Office 365, hvor du bl.a. kan hente og installere MS Office på din egen PC, tablet eller smartphone. Du får adgang til:

- Hele Microsofts Office-pakke: Word 2016, Excel 2016, PowerPoint 2016 m.m.
- Online udgaver af Word, Outlook, Powerpoint mv.
- Et OneDrive-drev i ”skyen” med 1000 GB plads 

Alt dette er gratis for dig og du kan installere på op til 5 enheder ad gangen. Når du har modtaget dine UCN login oplysninger, kan du benytte Guide til Office 365 for at komme igang.

Som studerende ved UCN bliver du oprettet som bruger af it-systemerne. Nogle uddannelser sender brugernavn og adgangskode i en SMS, mens andre sender informationerne i et brev eller udleverer dem, når du starter på uddannelsen.

Aktivering af brugerkonto

Senest 14 dage efter dato for studiestart skal du acceptere vilkårene for brugen af UCN's it-systemer og netværk. Dette gør du ved at logge på UCN’s User Management System (UMS) selvbetjening med dit UCN brugernavn og adgangskode, som du modtager i slutningen af august. Når du er logget på, bliver du bedt om at acceptere it-reglen.

Har du ikke aktiveret din konto inden for 14 dage, vil du blive logget af UCN's it-systemer, indtil du har accepteret vilkårene.

Klik her for at få adgang til UCN's UMS Selvbetjening.

NYT!
2-faktor godkendelse 
UCN har netop indført ny it-sikkerhedsprocedure for alle studerende. Det betyder, at du skal lave en opsætning af det på din UCN konto. For at komme i gang skal du have mobil og pc parat - og følge guiden på ucn.dk/mfa - her skal du vælge, om du vil benytte engangs-sms’er eller App.

Webmail

Som studerende på UCN får du automatisk en mailkonto i vores mailsystem, Outlook Webmail. Du kan tilgå denne mail via webmail.ucn.dk, og du kan altid finde et link til mailen på UCN's hjemmeside – allernederst på forsiden under ”For studerende”. Du logger på med din UCN e-mail adresse og password.

Det er dit eget ansvar at holde styr på vigtige informationer vedrørende dit studie, så husk at tjekke din mail jævnligt!

Klik her for at åbne UCN's Webmail.

Foto til studiekort

Du skal uploade et billede af dig selv, før vi kan lave dit studiekort. Det gør du også på UCN’s UMS selvbetjening – log på med dit UCN brugernavn og adgangskode. Når du er logget på, skal du vælge menuen ’Dine oplysninger’ og herunder funktionen ’Ret’, hvor du kan uploade dit foto.

Dit foto skal:

  • Være i farver
  • Være vellignende – i stil med et pas-billede
  • Have en rolig baggrund
  • Have et navn, der hverken indeholder æ ø å – eller punktum
  • Være af formatet .jpg. eller .jpeg

Klik her for at få adgang til UCN's UMS Selvbetjening.

Mobilregistrering

Vi vil meget gerne kunne informere dig via SMS i forskellige sammenhænge. Vi vil derfor opfordre dig til at registrere dit mobilnummer i vores UMS Selvbetjening under punktet "Dine oplysninger".

Klik her for at få adgang til UCN's UMS Selvbetjening.

Wi-Fi

For at benytte det trådløse netværk i UCN, skal du:

  • Forbinde til 'UCN Student'
  • Taste sikkerhedsnøglen 44601000
  • Logge på med dit UCN brugernavn og adgangskode i et nyt browservindue - som du evt. selv skal åbne.

Hvis du får spørgsmålet "Vil du tillade, at pc'en kan registreres på dit hjemme- og arbejdsnetværk" skal du svare NEJ - og du har derefter forbindelse til 'UCN Student'.

Pointer - UCN's studieportal

Du får brug for en lang række informationer i dit daglige studieliv. Og du kommer til at bruge digitale selvbetjeningsløsninger i din undervisning, til eksamen og i forbindelse med praktik. Alt dette kan du få et overblik over på studieportal Pointer. Du logger på med din UCN e-mail adresse og password.

Du finder et link til Pointer nederst på ucn.dk. Klik her for at logge på Pointer.

SYSTEMER VED UCN

Som studerende i UCN har du adgang til systemer som Canvas, Pointer, Office 365 – og herunder f.eks. Outlook webmail og kalender, OneDrive, OneNote mv.

Disse systemer bruges til al kommunikation mellem dig og UCN, men du kan også benytte f.eks. Outlook webmail til privat brug. Dog skal du være opmærksom på, at din adgang dertil lukkes 30 dage* efter du har afsluttet – eller afbrudt din uddannelse. Samtidig slettes dine filer, mails mv som du måtte have gemt deri. Hvis du ønsker at gemme disse data, er du selv ansvarlig for at tage en backup af disse, inden du stopper.

*Enkelte uddannelser tilbyder pt. at data bevares længere end 30 dage. Kontakt Servicecentrets HelpDesk, hvis du vil vide, om dine data opbevares længere end 30 dage.

It-support

Servicecentrets HelpDesk


Tlf. 72 69 99 99
servicecenter@ucn.dk

Når du har spørgsmål eller brug for hjælp med IT, kan du kontakte Servicecentrets HelpDesk.