Gå til hoved indhold

En uddannelse som markedsføringsøkonom fra Professionshøjskolen UCN giver en bred viden om blandt andet online marketing, forretningsforståelse og salg, som klæder dig godt på til at lave markedsføringsaktiviteter til både danske og internationale markeder. Det er 31-årige Simon Rytter Christensen et godt eksempel på, der i jobbet som marketingchef hos den internationale robotvirksomhed Turf Tank bruger den teoretiske og praktiske viden fra UCN dagligt.

I 2016 blev Simon Rytter Christensen færdiguddannet og udover uddannelsen som markedsføringsøkonom, har Simon også en overbygning i form af en bachelor i international handel og markedsføring med sig i bagagen. Uddannelserne har givet en masse praktisk erfaring, og det var netop et succeskriterie for Simon:

- Jeg har altid haft en stor interesse for salgsorienterede fag, og derfor var naturligt at kigge i retning mod UCN og uddannelserne inden for salg og markedsføring. Jeg har altid været glad for praksisnær undervisning, og det var samtidig en væsentlig årsag til, at jeg søgte ind på UCN, hvor jeg oplevede, at vi i høj grad løste opgaver i tæt samarbejde med virksomheder, siger Simon Rytter Christensen.

Blå Bog

Simon Rytter Christensen, 31 år

  • Marketingchef hos Turf Tank 
  • Udannet Markedsføringsøkonom og bachelor i International handel og markedsføring fra Professionshøjskolen UCN 

Fodbold og forretningsrejser

Som marketingschef hos Turf Tank er det vigtigt at have stor viden om international marketing og markedsforståelse og at have praktisk erfaring med at løse opgaver inden for området. Turf Tank sælger nemlig opstregningsrobotter designet til at male sportsbaner til hele verden. En del af Simon Rytter Christensens arbejde består derfor i at pakke kufferten og sætte kurs mod udlandet, hvilket undervisningen i digital marketing og international marketingsstrategi blandt andet har klædt ham godt på til.

- I Turf Tank sælger vi vores produkter over hele verden, og vi har ansatte i både Danmark, USA og Storbritannien. Jeg rejser derfor ofte til udlandet for at møde mine kolleger og kunder, så vi kan forbedre vores produkter og digitale markedsføring. Det er enormt spændende, men det stiller også krav til, at man kan samarbejde med folk fra forskellige lande, og at man har en god forståelse for internationale marketingsstrategier. Det er helt bestemt noget, jeg har med mig i rygsækken fra min tid som UCN-studerende, siger Simon Rytter Christensen.

Praktikforløb gav pote

Sammenlagt har Simon Rytter Christensen brugt 3 ½ år på at uddanne sig på UCN. Undervejs på sit studie har han været i praktik to gange, hvilket har skabt et endnu tættere samarbejde med virksomhederne. Det har også betydet, at Simon i sit nuværende job som marketingchef kan bruge meget af det, han har lært fra sine praktikophold.

- Jeg er stor fan af, at man får mulighed for at komme helt tæt på virksomhederne gennem op til flere praktikophold i løbet af studiet på UCN. For mig personligt var det især motiverende at opleve, at de opgaver, jeg løste i forbindelse med praktikken, rent faktisk blev implementeret hos virksomhederne efterfølgende. Samtidig har jeg fået indsigt i, hvordan man kan skabe stærke resultater ved at anskue opgaver på flere måder, afslutter Simon Rytter Christensen.