Studerende fortæller

Camilla Skov Olesen: "Jeg drømmer om at arbejde med børn og unge, som har kognitive vanskeligheder. Sådanne børn har så meget livsglæde, og jeg vil rigtig gerne være med til at bidrage positivt til deres dagligdag."

Hvorfor har du valgt at læse til fysioterapeut?

Det første jeg tænkte da jeg valgte at læse til fysioterapeut var, at jeg vidste at jeg skulle have et arbejde, hvor jeg har med mennesker at gøre. Jeg kan godt lide at yde omsorg og forsøge at hjælpe andre til at gøre deres dagligdag nemmere.

Hvad drømmer du om at arbejde med, når du er færdig med studiet?

Jeg drømmer om at arbejde med børn og unge, som har kognitive vanskeligheder. Sådanne børn har så meget livsglæde, og jeg vil rigtig gerne være med til at bidrage positivt til deres dagligdag. Dette både for barnet, men helt klart også for familien, så de kan blive aflastet lidt i deres hverdag.

Nævn tre spændende ting ved din uddannelse

  • Det er et bredt studie hvor man får indblik i mange elementer af uddannelsen og på den måde finder ud af, hvad man selv har mest interesse for.  
  • At komme i praktik og få teorien, som vi lærer på skolen, ført ud i praksis
  • Når man finder det man brænder for og kan dykke længere ned i det

Nævn tre ting, der har udfordret dig

  • Den skriftlige del af studiet
  • At lære anatomien og fysiologien
  • Den engelske litteratur

Hvad har du fået ud af uddannelsen på det personlige plan?

Jeg har helt klart som menneske fundet mig selv. Jeg har på studiet fundet ud af hvad der er vigtigt for mig i dagligdagen, og at det er helt i orden at man ikke har samme interesse som andre. 

Hvordan er studiemiljøet?

Skolen har rigtig mange gode muligheder for de studerende. Vi må f.eks. bruge bevægelaboratoriet, biblioteket og gymnastiksalen selvom skolen har lukket.

Undervisningslokalerne fungerer godt da man sidder i forskellige niveauer. Der kan dog godt være ret køligt på skolen.

Hvis du skulle anbefale din uddannelse til andre, hvad ville du så sige?

Hvis man kan lide at have en aktiv dag og har lyst til at give lidt af sig selv til andre, så er det helt klart fysioterapeutuddannelsen man skal vælge.

Hvad siger andre, når du fortæller, at du studerer til fysioterapeut?

"Fedt, så kan du massere mig", "jeg har lidt ondt her, hvad er det?" Jeg er så træt af de sætninger, for massage er så lille en del af mit kommende arbejde, og jeg kan ikke ud fra hvor et menneske har ondt vide, hvad han/hun fejler uden undersøgelse. Jeg må så forklare hvad det indebærer at være fysioterapeut, så de får indsigt i hvad det egentlig er.
De fleste jeg snakker med synes dog det er et vigtigt fagområde og kan se stor fremtid i vores arbejde, og er MEGET positive! 

Hvilken ting er et ”must have” på din uddannelse?

Jeg synes tålmodighed, forståelse og respekt for det andet menneske er det vigtigste.

Fortæl en sjov eller tankevækkende oplevelse, du har haft i løbet af din uddannelse

Jeg var i praktik i en klinik, hvor jeg skulle på plejehjem og træne med en ældre mand. Men inden vi kunne gå i gang skulle jeg da selvfølgelig have chokolade, og inden jeg kunne gå hjem skulle han spille for mig på sin harmonika. Da jeg var færdig i praktik, mente han jeg skulle fortsætte med at komme og besøge ham, selvom jeg bor et godt stykke fra ham, så han inviterede mig hjem til sig efter jeg var stoppet.
Det synes jeg var meget sødt og tankevækkende, at man kan komme så tæt på et andet menneske på så kort tid.

 

Studievejledere

Helle Bønnelykke
Studievejleder for danske ansøgere

Tlf. 72 69 10 12
hby@ucn.dk

Træffes tirsdag kl. 9.00 - 13.00 (lokale 2.00b)

 

Morten Leineweber
Kontaktperson ift. udenlandske ansøgere

Tlf. 72 69 10 11
mol@ucn.dk

Træffes efter aftale

 

Informationsmøder og åbent hus på UCN's adresser.

Vil du læse på UCN? Bliv mindet om åbent hus, ansøgningsfrister med mere.

Tilmeld dig vores Alumnenetværk

Projektbanken

Bevægelaboratoriet. Læs om vores rum til læring, innovation, udvikling og forskning.

Kom til Forsknings- og udviklings symposium d. 9.11 - 2017

Følg os på Facebook

Optagelse
- Sådan søger du ind