Uddannelsens indhold
Uddannelsen international handel og markedsføring er en top-up-uddannelse, som varer 1½ år fordelt på tre semestre.
Uddannelsens opbygning
Professionsbacheloruddannelsen international handel og markedsføring varer 1½ år, hvilket fordeler sig over tre semestre;
1. semester
På 1. semester fordyber du dig i følgende emner:
- Virksomhedens strategiske grundlag
- Kunden som udgangspunkt
Derudover vil du også beskæftige dig med metode og videnskabsteori.
2. semester
På 2. semester fordyber du dig i følgende emner:
- Branche og konkurrenter
- Salgsledelse og virksomhedens salgsudvikling
Endvidere vil du fordybe dig i både valgfag samt valgfrit element. Fordybelse i valgfrit element sker under supervision af uddannelsens undervisere.
3. semester
På 3. semester vil du være i et 3 måneders praktikophold i en virksomhed enten i Danmark eller udlandet. Her får du rig mulighed for at afprøve teori i praksis.
Semestret afsluttes med bachelorprojektet, der udarbejdes på baggrund af en praksisnær problemstilling i samarbejde med en relevant virksomhed.
Læs på engelsk
Du har også mulighed for at tage uddannelsen professionsbachelor i international handel og markedsføring på engelsk på et internationalt hold.
Find mere information herom under International Sales and Marketing.
Tidsrum for skemalagte aktiviteter
Du skal forvente skemalagte aktiviteter i tidsrummet 8.30-17.10. Skemalagte aktiviteter kan f.eks. være undervisning, workshops, virksomhedsbesøg, gæsteforelæsninger etc.