Uddannelsens indhold

Uddannelsen international handel og markedsføring er en top-up-uddannelse, som varer 1½ år fordelt på tre semestre.

Uddannelsens opbygning

Professionsbacheloruddannelsen international handel og markedsføring varer 1½ år, hvilket fordeler sig over tre semestre;

  • 1. semester – virksomhedens salgsgrundlag
  • 2. semester – forretningsudvikling i et internationalt perspektiv 
  • 3. semester – virksomhedsophold og bachelorprojekt

1. semester

På 1. semester fordyber du dig i følgende emner:

  • Kunden som udgangspunkt
  • Branche og konkurrenter
  • Innovation

Derudover vil du også beskæftige dig med metode og videnskabsteori.

2. semester

Emnerne på 2. semester er:

  • Udvikling af salgsgrundlaget
  • Det gennemførende salg
  • Opfølgning

Endvidere vil du fordybe dig i et valgfrit emneområde. Det vil naturligvis ske under supervision af UCN's undervisere.

3. semester

På 3. semester vil du være i et 3 måneders praktikophold i en virksomhed enten i Danmark eller udlandet. Her får du rig mulighed for at afprøve teori i praksis. 

Semestret afsluttes med bachelorprojektet, der udarbejdes på baggrund af en praksisnær problemstilling i samarbejde med en relevant virksomhed. 

Læs på engelsk

Du har også mulighed for at tage uddannelsen professionsbachelor i international handel og markedsføring på engelsk på et internationalt hold.

Find mere information herom under International Sales and Marketing.

Tidsrum for skemalagte aktiviteter

Du skal forvente skemalagte aktiviteter i tidsrummet 8.30-17.10. Skemalagte aktiviteter kan f.eks. være undervisning, workshops, andre studieaktiviteter etc.

Faglig studievejleder

Louise Esko
Faglig studievejleder

Tlf.: 72 69 14 45
loer@ucn.dk

Informationsmøder og åbent hus på UCN's adresser.

Vil du læse på UCN? Bliv mindet om åbent hus, ansøgningsfrister med mere.

Optagelse
- Sådan søger du ind