Uddannelsens indhold
Her kan du læse om fag og praktik, og hvordan undervisningen foregår på uddannelsen i international handel og markedsføring.
Uddannelsen i international handel og markedsføring tager 1½ år og er fordelt på 3 semestre.
Uddannelsens indhold
På 1. semester fordyber du dig i følgende temaer:
- Virksomhedens strategiske grundlag
- Kunden som udgangspunkt
Fagområder på 1. semester (30 ECTS)
- Internationalt salg og marketing (11,5 ECTS)
- Organisation, ledelse og supply chain (5,5 ECTS)
- Økonomi (5 ECTS)
- Jura (4 ECTS)
- Videnskabsteori (4 ECTS)
På 2. semester fordyber du dig i følgende temaer:
- Branche og konkurrenter
- Salgsledelse og virksomhedens salgsudvikling
Endvidere vil du fordybe dig i både valgfag samt valgfrit element. Fordybelse i valgfrit element sker under supervision af uddannelsens undervisere.
Fagområder på 2. semester (30 ECTS)
- Internationalt salg og marketing (6 ECTS)
- Organisation, ledelse og supply chain (4,5 ECTS)
- Økonomi (2,5 ECTS)
- Jura (1 ECTS)
- Videnskabsteori (1 ECTS)
- Herudover er der et fordybelsesspor på 10 ECTS og et elective element (5 ECTS)
På 3. semester vil du være i et 3 måneders praktikophold i en virksomhed enten i Danmark eller udlandet. Her får du rig mulighed for at afprøve teori i praksis.
Semestret afsluttes med bachelorprojektet, der udarbejdes på baggrund af en praksisnær problemstilling i samarbejde med en relevant virksomhed.
Moduler på 3. semester (30 ECTS)
- Praktikophold (15 ECTS)
- Bachelorprojekt (15 ECTS)
Læs på engelsk
Uddannelsen i international handel og markedsføring udbydes også som international uddannelse, hvor du læser sammen med internationale studerende.
Læs mere om International Sales and Marketing.
Praktik
På uddannelsen i international handel og markedsføring skal du på 3. semester i praktik i 3 måneder. Her skal du afprøve teorier og færdigheder i praksis samt tilegne dig ny viden inden for professionen.
Kom i praktik i egen virksomhed med Next Step
Next Step er en praktikmulighed, hvis du har planer om at blive selvstændig. Praktikken foregår på UCN i din egen virksomhed, og du skal ansøge om optagelse. Her får du tid og rum til at udvikle din forretningsidé og styrke dit iværksætter-mindset. Du får mere information om Next Step efter studiestart.
Få erfaring, netværk og et unikt indblik i din fremtid
Læs om de mange fordele ved praktikken på UCN.
Samarbejde med virkeligheden
Du kommer undervejs i studiet helt tæt på professionen og får mulighed for at stifte bekendtskab med de virksomheder og organisationer, hvor kandidater fra international handel og markedsføring arbejder.
Du bliver forberedt til virkeligheden
Hør hvad virksomheden LBN Medical fortæller dimittender fra uddannelsen.
Studieformer
På International handel og markedsføring foregår undervisningen på forskellige måder. Du vil både kunne gennem holdundervisning, gruppearbejde, selvstudie, projektarbejde og besøg af gæsteundervisere.
UCN's læringstilgang
Hos UCN vil du møde mange forskellige læringsformer. Vi kombinerer teori med praksis og kalder det Refleksiv Praksislæring. Læs mere om UCNs læringstilgang.
Studiemiljø
Uddannelsen i international handel og markedsføring er placeret sammen med flere andre uddannelser på Campus Hobrovej.
Udlandsophold
På uddannelsen i international handel og markedsføring har du mulighed for at tage et praktikforløb eller et studieophold på et teoretisk forløb i udlandet.
Internationale koordinatorer hjælper dig afsted
På UCN har vi internationale koordinatorer på alle campusser. De står klar allerede fra dag ét i din uddannelse til at vejlede dig i, hvilke muligheder du har for at rejse ud, hvordan du rent praktisk kommer afsted, og hvordan du får det bedst mulige ophold.
Vil du vide mere om udlandsophold?
Der er mange gode grunde til at tage et udlandsophold som del af din uddannelse. Mange virksomheder vægter det fx højt, når de ansætter. Læs mere om udlandsophold, fordele og dine muligheder for at opleve verden med UCN:
Studieordning og officielle dokumenter
Her finder du officielle dokumenter som studieordninger, karakteropgørelser og studieaktivitetsmodellen for uddannelsen.