Se om du er blevet optaget

Se om du er blevet optaget på UCN ved at benytte optagelsesportalen

Ved UCN benytter vi optagelsesportalen til at kommunikere med dig, efter du har sendt din digitale ansøgning via optagelse.dk, og derfor er det vigtigt at du holder øje med portalen i hele ansøgningsperioden.

UCN har sendt dig en mail, via den mailadresse du har anvendt på optagelse.dk – følg vejledningen i mailen. Fra 28. juli lige efter midnat vil du kunne gå ind og se, om du er blevet tilbudt en studieplads. Accepterer du din studieplads inden du har modtaget en optagelsesmail fra os, skal du se bort fra e-mailen, da vi allerede har modtaget din bekræftelse. Dette skyldes, at optagelsesmails bliver sendt ud med lidt forsinkelse. 

Du skal bekræfte, om du vil have studiepladsen - det skal være gjort senest d. 4. august.

Vær opmærksom på, at du efter bekræftelsen modtager en kvitteringsmail indeholdende vigtig information omkring din studiestart. Hvis du skal starte på læreruddannelsen skal du være opmærksom på, at der i kvitteringsmailen er et link til en formular, som du skal udfylde, her skal du inden studiestart oplyse os om, hvilket undervisningsfag du ønsker at starte på.

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål om optagelsesportalen. Se i øvrigt også optagelse.dk's egen FAQ.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke har modtaget en velkomstmail?

Der kan gå op til 24 timer fra din ansøgning på optagelse.dk til du modtager din velkomstmail fra UCN’s optagelsesportal, så hvis du ikke umiddelbart efter dit ansøgning har modtaget din mail, bør du vente.

Du vil modtage din velkomstmail på den e-mail adresse du opgav da du ansøgte.

Hvordan nulstiller jeg mit password?

På UCN’s optagelsesportal kan du nulstille dit password. Gå til portalen og klik ”jeg har glemt mine login informationer”.

Du vil herefter få tilsendt en mail med et link til en side hvor du kan ændre dit password.

Hvilken mailadresse skal jeg bruge til at logge ind?

For at logge på portalen skal du bruge den e-mailadresse du brugte da du ansøgte på optagelse.dk.

Hvad nu hvis jeg har skiftet mailadresse?

Hvis du har ændret e-mail adresse siden du ansøgte om optagelse via optagelse.dk skal du kontakte den uddannelse du har søgt, for at informere dem om din nye e-mailadresse.

Du kan finde kontaktoplysninger på personer fra din uddannelse ved at tilgå uddannelsessiden og derefter vælge "Kontakt".

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan logge ind på portalen?

Tjek at du logger på med den korrekte e-mailadresse. Du skal bruge den mailadresse du brugte da du ansøgte på optagelse.dk

Hvis du har glemt dit password kan du nulstille det på portalen. Gå til portalen og klik ”jeg har glemt mine login informationer” Du vil herefter få tilsendt en mail med et link til en side hvor du kan ændre dit password.

Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

Uanset status på din ansøgning på portalen får du først endeligt svar på din ansøgning den 28. juli.

Hvis du optages på en af UCN's uddannelser vil du modtage en notifikation via mail og du vil kunne se dit optagelsesbrev på optagelsesportalen.

Hvordan annullerer jeg min ansøgning?

Du annullerer din ansøgning på optagelse.dk.

Hvor søger jeg om optagelse på flere uddannelser?

Du søger om optagelse på andre uddannelser via optagelse.dk.

Support af optagelsesportal

Betina Slifsgaard
Kontaktperson

Tlf. 72 69 09 15
bes@ucn.dk