Aktiv læring i matematik i indskoling: De små regner
Få økonomisk støtte til dette kursus
Du har mulighed for at søge økonomisk støtte til dette kursus gennem Den Kommunale Kompetencefond. Se mere på ucn.dk/fagkurser.
Tilmeld dig nu. Der er et begrænset antal pladser
Vi opfordrer til, at du tilmelder dig kurset hurtigst muligt, da der er et begrænset antal pladser. Tilskuddet dækker op til 80% af udgifterne til kursusgebyr, vikardækning, transport, ophold og materialer.
Det resterende beløb skal dækkes af din arbejdsplads.
Hvis du, mod forventning, ikke får tilskud fra Kompetencefonden, kan du framelde dig inden kursets tilmeldingsfrist.
Hvad får du ud af kurset?
- Du får inspiration til at støtte elevernes forståelse for tal og regnestrategier gennem mundtlighed og tænkning - uanset elevernes faglige forudsætninger
- Du får inspiration en varieret undervisning, som passer til elevgruppens forudsætninger
- Du får konkrete bud på, hvordan du kan arbejde problemløsende og undersøgende med en praksisfaglig vinkel
Undervisningen veksler mellem teori og masser af hands-on, og der er god tid til at dele erfaringer. Mellem de to kursusdage har du mulighed for at afprøve de nye metoder.
Fagligt indhold
Kurset klæder dig på til at understøtte udviklingen af dine elevers talforståelse, så den bliver robust, såvel som udviklingen af fleksible og adaptive regnestrategier, som skaber udfordringer for alle, uanset elevernes faglige forudsætninger. Kursets indhold understøtter intentionerne i Fagfornyelsen.
Efter arbejdet med talforståelse og regnestrategier retter vi blikket mod en mere praktisk og problemløsende tilgang, hvor eleverne får tid til at fordybe sig, samarbejde og få løbende feedback.
På kurset vil du blandt andet få indsigt i:
- Talforståelse - og materialer der understøtter
- Regnestrategier
- Tidlig algebra
- Virkelighedsnære situationer og problemløsning
- Inspiration til en varieret undervisning
Hvem henvender kurset sig til?
Matematiklærere i indskolingen
Underviser
Hanna Lynderup Jensen, pædagogisk konsulent ved CFU.