Building Thinking Classrooms - Sådan skaber du dine egne opgaver
Vi sender information ud om kurset efter tilmeldingsfristen. Følg med inde på Nemstudie.dk.
På CFU's kursusoversigt kan du noterer dato, klokkeslæt og adresse.
På dette kursus vil Peter Liljedahl afmystificere den komplekse proces bag thin-slicing (og thick-slicing) og give dig konkrete værktøjer til at implementere det i din undervisning. Med udgangspunkt i sin forskning vil Peter vise, hvordan thin-slicing kan bruges til at strukturere opgaver, der gradvist øger kompleksiteten og understøtter elevernes progression. Han ser også nærmere på, hvordan thick-slicing kan bruges til at udfordre eleverne yderligere, når de er klar til at tage næste skridt.
Metoden muliggør, at alle elever kan deltage, ved at matche udfordringer med deres nuværende niveau. Samtidig giver den dig mulighed for at dække større mængder af pensum uden at miste fokus på elevernes aktive engagement og læring. Undervejs vil der være konkrete henvisninger til den nyeste bog Mathematics Tasks for the Thinking Classroom, som giver yderligere inspiration til opgaveudvikling.
Kurset kombinerer praktiske øvelser og diskussioner, så du får mulighed for at samarbejde med andre lærere og dele ideer og erfaringer. Kurset er for dig der allerede har prøvet kræfter med Building Thinking Classrooms, og som ønsker at udvikle din praksis og skabe endnu stærkere læringsoplevelser ved selv at kunne skabe egnede opgaver.
Målgruppe
Matematiklærere, -vejledere og andre interesserede.
Underviser
Professor Peter Liljedahl, Simon Fraser University Canada