Digital innovation og service
På uddannelsesforløbet Digital innovation og service styrker du din viden om digitale strategier og løsninger i den offentlige sektor. Du lærer om, hvordan digitale løsninger kan effektivisere og forbedre offentlige services og om, hvordan digitalisering kan skabe nye forretningsområder og nye muligheder.
Forløbet giver dig redskaber til at arbejde med innovation, servicedesign og design thinking på konkrete projekter, fx inden for selvbetjeningsløsninger. Du lærer i den sammenhæng om den fællesstatslige projektmodel og om den fællesoffentlige- og kommunernes digitaliseringsstrategi.
Modulet kan tages som selvstændig efteruddannelse eller som en del af akademiuddannelsen i offentlig forvaltning og administration.
Hvad får du ud af modulet?
Med dine nye kompetencer kan du identificere og vurdere potentialer for innovation og digitalisering af administrative processer, og du er i stand til at vurdere effektiviseringspotentialerne.
Du er fortrolig med domæner som servicedesign og design thinking, og du forstår at sætte din viden spil i digitale udviklings- og innovationsprojekter.
Med din nye viden kan du indgå som en aktiv spiller i processer inden for innovation og digitalisering. Du forstår at kombinere din viden omkring administration med din viden om digitalisering, hvilket stiller dig stærkt i udviklings- og innovationsprocesser i din organisation.
Hvem henvender forløbet sig til?
Modulet henvender sig til dig, som arbejder med administration i stat, region eller kommune. Det kan være, at du oplever, at dit arbejde er præget af stadigt flere digitale løsninger, som du skal forholde dig til. Det kan også være, at du skal yde service og hjælpe andre i forhold til de mange digitale løsninger? Eller måske har du endda selv mulighed for at være med til at tænke innovativt og pege på mulige potentialer i dit daglige arbejde, som digitale løsninger kan være med til at gøre smartere?
Fagligt indhold
Uddannelsesforløbet sætter fokus på, hvordan digital innovation kan bruges til at udvikle nye arbejdsmetoder og servicemuligheder i den offentlige sektor. I undervisningen arbejder vi med at koble teorien til eksempler fra dit daglige arbejde.
I løbet af modulet beskæftiger du dig med:
- Digitalisering og dens konsekvenser
- Offentlig opgavevaretagelse, herunder selvbetjeningsløsninger
- Servicedesign og innovation
- Innovationsprocesser
- Projektmodeller
- Metodeværktøjer indenfor innovation, servicedesign og design thinking
den fællesstatslige projektmodel - Fællesoffentlige- og kommunernes digitaliseringsstrategi
Hvordan arbejder vi på modulet?
Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.
Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Jette Andreasen
Studievejleder
Få seneste nyt fra UCN act2learn Ledelse og Organisation
Nyhedsbrevet byder på overblik over aktuelle moduler og kurser, ligesom du bliver præsenteret for gode råd til dit arbejde og kan læse om andre kursister og studerendes erfaringer med at tage uddannelse hos UCN act2larn inden for ledelse og organisation.
Nyhedsbrevet udkommer 4-6 gange om året.