UCN på tur med lærere, pædagoger og ledere til Boston, USA
I Play@heart projektet arbejder UCN sammen med bl.a. 2 nordjyske skoler om at udvikle legende tilgange til teknologiforståelse – en praksis til gavn for elevernes kreative og eksperimenterende tilgang til verden.
Projektet har budt på fælles udvikling af skolernes praksis med en legende tilgang til læring og udvikling af undervisningsforløb med og om teknologi. UCN er tæt på og co-teacher helt ude ved eleverne sammen med skolernes medarbejdere i Play@heart projektet og nu har de også sammen været på inspirationstur til Boston med besøg på flere universiteter; Tuft’s University og MIT – Massachusetts Institute of Technology samt skolebesøg; Acera School og Advent School. Her blev både de nordjyske skoler og UCNs udsendte beriget af flere eksperter som Chris Rogers og Mitch Resnik og fik gode bud på praksis fra skolebesøgene til, hvordan der kan arbejdes med bl.a. teknologiforståelse, legende læring, makerspaces, praksisfaglighed, PBL, co-teaching og børnecentreret undervisning.
Vil du gerne videre mere om projektet kan du læse med her: Play@Heart | Playful Learning (playful-learning.dk) hvor du også finder podcasts og film om legende tilgange til teknologi.
Vil du vide mere om legende læring, teknologiforståelse, co-teaching eller børnecentreret undervisning og mulighederne for din praksis og skole er du velkommen til at kontakte Anne Brøndum Andersen på anba@ucn.dk