Den pædagogiske diplomuddannelse
Naturfagenes sammenhæng og indhold
Læringsmål
Den studerende:
- kan begrunde sammenhængen i det faglige indhold i naturfagene gennem udvikling af skolens lokale læseplan
- kan vurdere og perspektivere progression og differentiering i relation til praksis i naturfagene
- kan analysere og vurdere begrundelser for det praktiske og eksperimenterende arbejde i naturfagene
- kan formidle viden om børns og elevers udvikling af tænkning, sprog og begreber på det naturfaglige område
- kan benytte kognitive taksonomier, som baggrund for vurdering af kompleksiteten i undervisning og formidling i naturfagene
- kan analysere og vurdere faglige begreber, modeller, repræsentationer og perspektiver samt overordnede tværfaglige praksissammenhænge i naturfagene
- kan på et fagdidaktisk grundlag inspirere og vejlede kolleger og ledelse i forbindelse med naturfagenes sammenhæng og indhold
Indhold
- Sammenhæng, progression og kontinuitet i læseplaner
- Differentiering og rummelighed i tilgange til naturfagene
- Naturfagenes kendetegn, arbejdsmetoder og tankegange
- Praktisk og eksperimenterende arbejde og formidling i naturfagene
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Hvis tilmeldingsknappen er synlig – også efter tilmeldingsfristen – betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt. Vær opmærksom på, at tilmelding er bindende.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring
Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer.
Udkommer 2-4 gange om året.