Gå til hoved indhold
Diplommodul
Den pædagogiske diplomuddannelse

Læringsmål

Den studerende:

  • kan begrunde sammenhængen i det faglige indhold i naturfagene gennem udvikling af skolens lokale læseplan
  • kan vurdere og perspektivere progression og differentiering i relation til praksis i naturfagene
  • kan analysere og vurdere begrundelser for det praktiske og eksperimenterende arbejde i naturfagene
  • kan formidle viden om børns og elevers udvikling af tænkning, sprog og begreber på det naturfaglige område
  • kan benytte kognitive taksonomier, som baggrund for vurdering af kompleksiteten i undervisning og formidling i naturfagene
  • kan analysere og vurdere faglige begreber, modeller, repræsentationer og perspektiver samt overordnede tværfaglige praksissammenhænge i naturfagene
  • kan på et fagdidaktisk grundlag inspirere og vejlede kolleger og ledelse i forbindelse med naturfagenes sammenhæng og indhold

Indhold

  • Sammenhæng, progression og kontinuitet i læseplaner
  • Differentiering og rummelighed i tilgange til naturfagene
  • Naturfagenes kendetegn, arbejdsmetoder og tankegange
  • Praktisk og eksperimenterende arbejde og formidling i naturfagene

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SØ
Fysisk fremmøde
Dag

Få vejledning og mere at vide

Tina Bülow Pedersen

Administrativ medarbejder

E-mail:
TBP@ucn.dk
Telefon:
72691722

Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring

Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer. 

Udkommer 2-4 gange om året.