Fritidspædagogikkens betydning for børn og unges deltagelsesmuligheder
Vi dykker ned i, hvordan man som (skole)pædagog kan arbejde med børns udvikling, trivsel og dannelse på tværs af undervisning og SFO. Vi bliver klogere på, hvordan man som pædagog bedst arbejder i spændingsfeltet mellem fri leg og det sociale lærings- og udviklingsrum, de pædagogiske overvejelser når man bedriver fritidspædagogik: hvorfor er rammesætning af aktiviteter lige så vigtigt som fri leg? Og hvordan sætter man bedst sin faglighed i spil i disse aktiviteter? Hvordan er fritidspædagogikken med til at give børnene og de unge en følelse af sammenhængskraft i deres hverdag, og hvorfor er fritidspædagogikken så vigtigt et element i børnenes/de unges oplevelse af deltagelsesmuligheder i fællesskaber med jævnaldrende?
Signe er uddannet pædagog og har en kandidat i pædagogisk sociologi. Signe er meget optaget af børnefællesskaber, og hvordan vi som professionelle voksne har ansvaret for, at alle børn trives og har muligheder for at deltage i disse fællesskaber.
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Hvis tilmeldingsknappen er synlig – også efter tilmeldingsfristen – betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt. Vær opmærksom på, at tilmelding er bindende.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring
Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer.
Udkommer 2-4 gange om året.