Gå til hoved indhold
Aktuelle skræddersyede forløb

Hvordan kan tankerne bag det tænkende klasserum understøtte det at arbejde undersøgende og modellerende med fænomener i natur/teknologi.

Vil du styrke dine elevers nysgerrighed, refleksion og faglige samtaler i natur/teknologi? På dette kursus får du inspiration til, hvordan du med afsæt i det tænkende klasserum kan skabe en mere undersøgende, reflekterende og modellerende tilgang til arbejdet med naturfaglige fænomener.

Hvem henvender kurset sig til?

Du behøver ikke have kendskab til det tænkende klasserum i forvejen – blot lyst til at styrke dine elevers naturfaglige nysgerrighed, tænkning og faglige samtaler. Kurset egner sig både til nye og erfarne natur/teknologilærere.

Fagligt indhold

Du kommer til at arbejde med, hvordan det tænkende klasserum kan fungere som katalysator for, at eleverne stiller egne spørgsmål, opstiller hypoteser og udvikler modeller, der hjælper dem med at strukturere og forstå ny viden.

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Hvis tilmeldingsknappen er synlig – også efter tilmeldingsfristen – betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt. Vær opmærksom på, at tilmelding er bindende

Få vejledning og mere at vide

Ann Dyreborg Reichstein

Administrativ medarbejder

E-mail:
adr@ucn.dk
Telefon:
72690402

Dorthe Geisnæs

Konstitueret områdeleder

E-mail:
dge@ucn.dk
Telefon:
72690429

Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring

Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer. 

Udkommer 2-4 gange om året.