Digital service og innovation - ATP
På akademimodulet styrker du din viden om digitale strategier og løsninger i den offentlige sektor. Du lærer om, hvordan digitale løsninger kan effektivisere og forbedre offentlige services og om, hvordan digitalisering kan skabe nye forretningsområder og nye muligheder.
Moduletgiver dig redskaber til at arbejde med innovation, servicedesign og design thinking på konkrete projekter, fx inden for selvbetjeningsløsninger. Du lærer i den sammenhæng om den fællesstatslige projektmodel og om den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Modulet kan tages som selvstændig efteruddannelse eller som en del af Akademiuddannelsen i offentlig forvaltning og administration.
Hvad får du ud af modulet?
Med dine nye kompetencer kan du identificere og vurdere potentialer for innovation og digitalisering af administrative processer, og du er i stand til at vurdere effektiviseringspotentialerne.
Du er fortrolig med domæner som servicedesign og design thinking, og du forstår at sætte din viden spil i digitale udviklings- og innovationsprojekter.
Med din nye viden kan du indgå som en aktiv spiller i processer inden for innovation og digitalisering. Du forstår at kombinere din viden omkring administration med din viden om digitalisering, hvilket stiller dig stærkt i udviklings- og innovationsprocesser i din organisation.
Hvem henvender forløbet sig til?
Modulet henvender sig til dig, som arbejder med administration i et offentlige. Det kan være, at du oplever, at dit arbejde er præget af stadigt flere digitale løsninger, som du skal forholde dig til. Det kan også være, at du skal yde service og hjælpe andre i forhold til de mange digitale løsninger? Eller måske har du endda selv mulighed for at være med til at tænke innovativt og pege på mulige potentialer i dit daglige arbejde, som digitale løsninger kan være med til at gøre smartere?
Fagligt indhold
Modulet sætter fokus på, hvordan digital innovation kan bruges til at udvikle nye arbejdsmetoder og servicemuligheder i den offentlige sektor. I undervisningen arbejder vi med at koble teorien til eksempler fra dit daglige arbejde.
I løbet af modulet beskæftiger du dig med:
- Digitalisering og dens konsekvenser
- Offentlig opgavevaretagelse, herunder selvbetjeningsløsninger
- Servicedesign og innovation
- Innovationsprocesser
- Projektmodeller
- Metodeværktøjer indenfor innovation, servicedesign og design thinking
den fællesstatslige projektmodel - Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi
Hvordan arbejder vi på modulet?
Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.
Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.
Dette modul afholdes delvist online
Det vil sige, at fysisk fremmøde og online undervisning kombineres. Din deltagelse online vil både kunne foregå som synkron deltagelse, hvor du undervises på et fastlagt tidspunkt eller ved asynkron deltagelse, hvor du kan tilgå undervisningsmaterialet, når det passer for dig.
Læs mere om undervisningsformen delvist online.
Læs mere om modulet
Få besked om fremtidige datoer
Der er i øjeblikket ingen planlagte datoer for dette forløb. Udfyld formularen, hvis du vil have besked, når vi har fastsat nye datoer.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt direkte i din indbakke
Nyhedsbrevet giver overblik over aktuelle moduler og kurser, byder på gode råd til dit arbejde og bringer erfaringer fra kursister og studerende, der har taget uddannelse hos UCN act2learn inden for ledelse og organisation.
Nyhedsbrevet udkommer 4-6 gange om året.