Matematisk opmærksomhed i 0. – 2. klasse
På dette kursus sætter vi fokus på matematisk opmærksomhed som et redskab til at inspirere, planlægge, gennemføre og justere undervisningen i 0.–2. klasse.
Hvem henvender kurset sig til?
Lærere.
Fagligt indhold
Kurset forløber over tre undervisningsdage og kombinerer faglige oplæg, praksisnære eksempler, erfaringsudveksling og fælles refleksion. Med afsæt i lege og spil, måling, former og mønstre samt talforståelse – arbejder vi med, hvordan man kan udvikle et skærpet blik for matematik i børns aktiviteter og skabe læringsmiljøer, hvor det matematiske indhold bliver tydeligt og meningsfuldt.
Kurset giver konkrete ideer samt didaktiske redskaber til, hvordan lærere og pædagoger kan understøtte elevernes matematiske udvikling gennem hverdagens aktiviteter, strukturerede forløb og dialogisk samspil. Der vil være mulighed for afprøvning i praksis mellem kursusgangene og efterfølgende videndeling.
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Hvis tilmeldingsknappen er synlig – også efter tilmeldingsfristen – betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt. Vær opmærksom på, at tilmelding er bindende.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring
Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer.
Udkommer 2-4 gange om året.