Gå til hoved indhold
Aktuelle skræddersyede forløb

På kurset introduceres en model for didaktisk rekonstruktion af ny naturvidenskabelig viden, MER-modellen, som er en model der i forsknings- og udviklingsprojekter på læreruddannelserne er arbejdet med at videreudvikle til aktualisering af naturfagsundervisningen i grundskolen.

Hvad får du ud af kurset?

På kurset arbejder vi med, hvordan man som fysik/kemi-lærer kan inddrage viden fra den STEM-faglige forskningsfront, og gøre den relevant for skolens naturfagsundervisning.

Hvem henvender kurset sig til?

Lærere.

Fagligt indhold

Der inddrages eksempler fra afprøvningerne, samt perspektiver på muligheder og udfordringer ved didaktisk rekonstruktion, samt måder hvorpå man kan integrere ny naturvidenskabelig viden i grundskoleundervisningen. I løbet af kurset arbejder deltagerne med at udvikle egne forløb, som afprøves mellem de to kursusdage.

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Hvis tilmeldingsknappen er synlig – også efter tilmeldingsfristen – betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt. Vær opmærksom på, at tilmelding er bindende

Få vejledning og mere at vide

Ann Dyreborg Reichstein

Administrativ medarbejder

E-mail:
adr@ucn.dk
Telefon:
72690402

Dorthe Geisnæs

Konstitueret områdeleder

E-mail:
dge@ucn.dk
Telefon:
72690429

Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring

Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer. 

Udkommer 2-4 gange om året.