Ny naturvidenskabelig viden i fysik/kemi-undervisningen
På kurset introduceres en model for didaktisk rekonstruktion af ny naturvidenskabelig viden, MER-modellen, som er en model der i forsknings- og udviklingsprojekter på læreruddannelserne er arbejdet med at videreudvikle til aktualisering af naturfagsundervisningen i grundskolen.
Hvad får du ud af kurset?
På kurset arbejder vi med, hvordan man som fysik/kemi-lærer kan inddrage viden fra den STEM-faglige forskningsfront, og gøre den relevant for skolens naturfagsundervisning.
Hvem henvender kurset sig til?
Lærere.
Fagligt indhold
Der inddrages eksempler fra afprøvningerne, samt perspektiver på muligheder og udfordringer ved didaktisk rekonstruktion, samt måder hvorpå man kan integrere ny naturvidenskabelig viden i grundskoleundervisningen. I løbet af kurset arbejder deltagerne med at udvikle egne forløb, som afprøves mellem de to kursusdage.
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Hvis tilmeldingsknappen er synlig – også efter tilmeldingsfristen – betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt. Vær opmærksom på, at tilmelding er bindende.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring
Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer.
Udkommer 2-4 gange om året.