Gå til hoved indhold

Om workshoppen

I workshoppen undersøger vi, hvordan man får en flaske vand fra Thisted til at koste 90 kr.

”Hvad koster det?” Det spørgsmål kender vi alle godt – og svaret afhænger selvfølgelig af hvad, man får. I workshoppen arbejder vi med at tilføre værdi til et produkt eller en service for på den måde at sælge det til en højere pris.

På workshoppen udleveres en UCN-vandflaske, og vi skal sammen finde ud af, hvordan vi får en flaske vand fra Thisted til at koste 90 kr. og ikke mindst, hvordan vi får kunderne til at købe den.

Det handler om produktværdi, markedsføring, og om hvordan man kan arbejde aktivt med at knytte oplevelser sammen med en bestemt vare via marketing.

For at få det bedst mulige faglige udbytte er workshoppen målrettet elever i 2.g og 3.g.

Hvad I kan forvente?

Vi dykker ned i begrebet oplevelsesøkonomi, som man bl.a. kender fra turisme- og servicebranchen. Det handler om at markedsføre mere end blot produktet – vi skal skabe en værdi og oplevelse omkring brugen af produktet, da oplevelsen kan have stor betydning for kundens opfattelse af produktets værdi og dermed prissætningen.

På workshoppen er der mulighed for at møde studerende.

Gymnasiefag i fokus

  • Afsætning
  • Erhvervsøkonomi
  • Innovation
  • Markedskommunikation
  • Virksomhedsøkonomi

Booking og spørgsmål

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til booking af en workshop, er du velkommen til at kontakte os på brobygning@ucn.dk.

Book en workshop

Samtykkeerklæring *

Du bør ikke indsende personfølsomme informationer via formularen. Du kan til enhver tid bede om at få slettet dine informationer på ucnkom@ucn.dk.

Kom forberedt

Inden en workshop anbefaler vi, at eleverne gennemfører www.velkommentilucn.dk.

Her får de en let, legende og bred introduktion til UCN og vores uddannelser, ligesom de får mulighed for at møde nogle af vores studerende.