Gå til hoved indhold
Akademimodul
Akademiuddannelsen i kommunikation og formidling

På uddannelsesforløbet Sociale medier får du redskaber til at arbejde med kommunikation og markedsføring på de sociale medier.

Du lærer, hvordan du kan skabe synlighed og positionering via de sociale medier, og hvordan du udnytter det potentiale, der er på Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sociale medieplatforme.

I løbet af uddannelsen bliver du præsenteret for forskellige cases, hvor virksomheder - både B2C og B2B - har haft succes med ar arbejde med markedsføring via de sociale medier.

Hvad får du ud af forløbet Sociale medier?

Forløbet klæder dig på til at arbejde med kommunikation og markedsføring på de sociale medier. Du lærer at lægge en effektiv strategi for de sociale medier, at implementere strategien og at måle på effekten.

Forløbet giver dig også en række praktiske redskaber, som du kan bruge i dit daglige arbejde – du lærer fx at oprette, designe og drive professionelle sider på Facebook, LinkedIn og Instagram.

Foruden den faglige viden får du også mulighed for at etablere et professionelt netværk med de andre deltagere på uddannelsen.

Hvem henvender forløbet sig til?

Forløbet henvender sig til dig, der interesserer sig for online marketing og sociale medier. Måske arbejder du allerede med sociale medier, måske har du et ønske om at komme til at arbejde med sociale medier.

Forløbet udbydes til både beskæftigede og ledige. Du vil derfor møde personer med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund på uddannelsen.

Fagligt indhold

Forløbet stiller skarpt på, hvordan du arbejder professionelt med sociale medier.

I løbet af uddannelsen lærer du, hvordan du:

  • udarbejder og implementerer en social medie strategi
  • arbejder med virksomhedens brand og image
  • arbejder med kommunikation og retorik på sociale medier – fx hvordan laver du godt og fængende indhold
  • bruger content marketing som et strategisk redskab i din markedsføring
  • producerer indhold til opslag på sociale medier
  • måler effekten af aktiviteter på bl.a. Facebook og Instagram
  • annoncerer på sociale medier bl.a. Facebook, Instagram og LinkedIn

Praksisnær uddannelse

Uddannelsen bygger på en kombination af teorier, værktøjer og praktiske metoder. Vi lægger stor vægt på, at du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag et.

Uddannelsen bliver gennemført med input og inspiration fra eksterne samarbejdspartnere, som arbejder professionelt med de sociale medier. Du vil bl.a. møde større virksomheder, som giver praktiske eksempler på, hvordan de griber arbejdet an.

Mød dine undervisere

Lars Funck Kristensen

Udviklingskonsulent

Telefon:
72691763
Profil og kompetencer
Specialist i e-handel og online markedsføring

Hanne Laursen

Udviklingskonsulent

Telefon:
72691750
Profil og kompetencer
Specialist i sociale medier og content marketing

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SV
Hybrid
Dag

Aalborg SV
Hybrid
Dag

Få vejledning og mere at vide

Camilla Baun Winther

Administrativ medarbejder

E-mail:
cmb@ucn.dk
Telefon:
72691693

Pia Lindkvist Knærkegaard Pedersen

Faglig vejleder

Telefon:
72691667

Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv

Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.

Udkommer 4-6 gange om året.