Gå til hoved indhold
Akademimodul
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring

På Service (Masterclass) for servicevirksomheder bliver du klædt på med værktøjer, der sikrer konkurrencedygtighed og kompetencer til at agere i forhold til forskellige kunders behov og derved opnå bedre serviceresultater. Du lærer hvordan du går fra passiv ekspedition til aktiv servicehåndtering, og hvordan du tilrettelægger den gode kundeoplevelse.

Du vil få en grundig introduktion til grundlæggende teknikker i forbindelse med planlægning, gennemførelse og opfølgning på god service indenfor servicebranchen.

Du vil bl.a. lære om:

  • Hvad er god service?
  • Planlægning og målsætning
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Reklamationsbehandling og modeller

Hvad får du ud af modulet?

Formålet med denne masterclass, er at klæde dig bedre på med værktøjer, der sikrer virksomhedens konkurrencedygtighed og serviceniveau. Du lærer hvordan du i samarbejde med kunden kan få øje på yderligere forretningsmuligheder hos den enkelte, og derved skabe mersalg i din virksomhed.

Du får desuden indsigt i, hvordan du samarbejder med forskellige kundetyper, og du lærer hvordan du aflæser kropssprog og personlighed med det formål at skabe et bedre samarbejde samt undgå konflikter.

På Service (Masterclass) for servicevirksomheder arbejder du med værktøjer og metoder, der udvikler din virksomheds konkurrencedygtighed, f.eks. lærer du om.:

  • Ledelse af dine medarbejdere
  • Brugen af markedsføringskanaler fx sociale medier
  • Planlægning og optimering af virksomhedens drift
  • Forventningsafstemning og samarbejde med kunden
  • Hvordan du skaber de unikke kundeoplevelser

Alt sammen for at give dig værktøjer til at fastholde og styrke kunderelationer, så der samtidig bliver plads til at optimere forretningen og dermed kunne tage flere kunder og opgaver ind.

Hvem henvender forløbet sig til?

Service (Masterclass) er specialdesignet til dig, der arbejder inden for servicebranchen. Det kan eksempelvis være, at du er anlægsgartner, tømrer, ansat i bilbranchen, vinduespudser, rengøringsassistent eller noget helt femte inden for servicebranchen.

Fagligt indhold

På forløbet beskæftiger du dig med, hvordan du kan arbejde målrettet med service. Du kommer bl.a. til at arbejde med:

  • Metoder og modeller inden for service og serviceholdninger
  • Kommunikation og kommunikationsformer som omdrejningspunkt i servicearbejde
  • De personlige egenskaber, der er vigtige i forhold til service
  • Konflikthåndtering
  • Service på forskellige platforme, i grupper samt individuelt

Hvordan arbejder vi på modulet?

Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.

Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SV
Fysisk fremmøde
Dag

Få vejledning og mere at vide

Mette Frænde Andersen

Administrativ medarbejder

E-mail:
mta@ucn.dk
Telefon:
72691721

Pia Lindkvist Knærkegaard Pedersen

Faglig vejleder

Telefon:
72691667

Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv

Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.

Udkommer 4-6 gange om året.