Gå til hoved indhold

Det gjorde en forskel, at hele teamet var afsted

Tiltaget med at sende hele teamet afsted, i alt 20 personer, kan i dag mærkes i den daglige praksis, fortæller Birthe Bak, Leder af HR og Intern service.

Salgs- og serviceteamet bruger deres nye viden og værktøjer dagligt i mødet med kunderne. De bruger også hinanden til at drøfte forskellige situationer ved hjælp af den teori og undervisning, som de har fået. Den nye læring kommer også i spil andre steder, bl.a. på teammøder og i 1:1 møder med deres leder. At hele teamet har været afsted på videreuddannelse, har derfor gjort det nemmere for NT at implementere den nye viden i praksis. Salgs- og serviceteamet har fået skabt et fælles sprog og en fælles referenceramme for service.


Fælles sprog og referenceramme kan mærkes

Det er ikke kun servicemedarbejderne der har været på efteruddannelse. Projektlederne hos NT kom på et lignende forløb, dog ikke i service, men inden for projektledelse. Også her blev der skabt et fælles sprog og en fælles referenceramme, som kunne mærkes.

Løftet inspirerede til mere læring, ikke kun hos dem der var afsted, men også hos andre medarbejdere, som havde hørt om forløbene, fortæller Birthe.

En praksisnært og fleksibel tilgang

Birthe Bak er glad for samarbejdet med UCN act2learn, og lægger blandt andet vægt på den praksisnære og fleksible tilgang, som grundlaget for succesen.

”Vi efterspurgte en specialdesignet løsning og mødte stor velvillighed fra UCN til at drøfte mulighederne og sammen tilrettelægge et forløb, der passede til netop vores medarbejdere”.

Birthe uddyber, at der i forbindelse med det specialdesignede forløb var en konsulent fra UCN ude hos NT for at tage del i hverdagen, og opleve hvordan de som virksomhed og enhed arbejdede bedst. Det var med til at sikre, at det endelige uddannelsesforløb for Salgs- og serviceteamet var relevant og nærværende i forhold til netop deres arbejdssituation.

”Det har stor betydning, at vores medarbejdere møder en underviser, der har sat sig ind i vores hverdag og tager afsæt i den verden. Det er en helt anden indgangsvinkel end når man køber et standardkursus”.

Birthe er ikke i tvivl. Kombinationen af en skræddersyet løsning tilpasset NT’s behov og muligheden for at sende hele teamet afsted sammen, var med til at sikre en bedre håndtering af salg og service.

 

Interesseret i, hvad et skræddersyet forløb kan gøre for jer?

Har du lignende tanker om at løfte din institution eller virksomhed? Se hvad vi tilbyder inden for skræddersyede forløb, eller kontakt os for en uforpligtende snak, hvor vi sammen kortlægger udfordringer, behov, og mulige løsninger.

Birgitte Nørgaard Jensen

Uddannelseskonsulent

E-mail:
bin@ucn.dk
Telefon:
72691739

Skrevet af Rebecca Mortensen og Brian Møller